allerlei vragen...

Glen
Topic Starter

allerlei vragen...

#1 , 29 jun 2008 04:15

http://www.juridischforum.be/forum/view ... highlight=

http://www.juridischforum.be/forum/view ... highlight=
Jij kan wel zijn deel daarna van hem terugvorderen,hij is immers nog steeds medehuurder,contract is wet!
Dat terugvorderen hoe gaat dat in zijn werk?

Ik heb haar inmiddels bij de politie haar laten schrappen want ik kreeg rekeningen van kredietmaatschappijen met achterstallige betalingen, ik wou dus geen deurwaarder aan mijn deur door haar toedoen.

Ze heeft nog altijd geen huuropzeg gedaan of iets dergelijks.

Ik betaal nu ±10 maanden de volle pot. En ben nu op zoek naar iets anders. Niet alleen omwille dat het te duur is maar ook omdat het hond-onvriendelijk is.

Wanneer ik mijn huuropzeg geef (mijn huisbaas gaf in een mail aan dat de hond moest vertrekken zoniet dat ik best de woonst zou verlaten) En mijn ex doet helemaal niets. Wat gebeurd er dan?

- Hoe helft achterstallige huur terugvorderen? Via deurwaarder? Advocaat? Aangetekend schrijven (ook al weet ik haar adres nieuwe adres niet)
- Hoe opzeggen; hoeveel maanden minimum? Ook al gaf mijn huisbaas aan in een mail dat ik 2 keuzes had, vertrekken van de hond ofwel allemaal de woonst verlaten.
- Wat met de boeteclausule, administratieve boete? 1e jaar = 3maanden, 2e jaar = 2 maanden, 3e jaar = 1 maand. Dus voor "ons" (mij en mijn ex) is het dan 2 maanden? Ook al zet de huisbaas mij buiten.
- Wat met mijn gemaakte kosten (verven, verhuis,...)?

Iets anders, ik huur een appartement met een oprit, en vooraan staan er lage muurtjes ter afscheiding van het voetpad en oprit. Vanavond bij het thuiskomen bleek dat mijn muurtjes gewoon weggegebroken is en verdwenen. Mag een huisbaas zomaar veranderingen doen zonder enige verwittiging? Stel dat hij morgen mijn tuin aanpast of mijn garagepoort verandert zonder enige verwittiging. Dat die muurtjes weg zijn vind ik niet erg maar de manier waarop vind ik wel beangstigend.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”