Opzeg huurcontract 3 jaar

mieke43
Topic Starter

Opzeg huurcontract 3 jaar

#1 , 16 jun 2008 09:23

Ik heb een huurcontract getekend voor 3 jaar met aanvangsdatum 1 januari 2007. Mits ik met mijn kinderen dringend op zoek was naar nieuwe woonruimte omdat het geen samenleven meer was met mijn ex. en ik mentaal helemaal uitgeput was heb ik dit appartement genomen mede omdat het gunstig gelegen is voor de schoolverbindingen.

Nu wens ik dit contract te verbreken en iets anders te zoeken, ik betaal mij hier blauw aan verwarming en electriciteit, het appartement tocht langs alle kanten, langs de ramen staat schimmel en de electriciteitsleidingen zijn verouderd, nergens aarding in de stopcontacten enz. terwijl ik toch een vrij hoge huurprijs betaal voor wat het is.
De buitenmuren zijn allemaal bekleed met isomo onder het behangpapier en in sommige kamers tegen het plafond, dat heb ik ontdekt bij het opnieuw behangen van de kamers.

Ik weet dat ik dit contract niet kan verbreken zonder vergoeding en vraag me nu af hoeveel die verbrekingsvergoeding is. Ik kan wel vroeger weg mits het vinden van andere huurders maar het probleem is dat niemand reageert op de advertenties, het staat al bijna 6 maanden te huur en geen enkele reaktie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 16 jun 2008 11:26

De elementaire vereisten van veiligheid,hygiëne en bewoonbaarheid zijn beschikkingen van openbare orde.Een woning die daar niet aan voldoet wordt onttrokken aan de handel en kan niet het voorwerp uitmaken van een huurovereenkomst(art.6 en 1128 B.W.).Mocht zodanige woning toch verhuurd worden,dan is de overeenkomst NIETIG(art.1131 en 1133 B.W.),Vred.Grâce-Hollogne 11 juli 2000.

De burgemeester kan een woning ONBEWOONBAAR verklaren,waardoor de woninghuur onmiddellijk eindigt.

Ga na of de woning voldoet aan de vereisten van bewoning.

Liene5

#3 , 16 jun 2008 20:06

In oktober 2007 is de verwarmingsketel van ons huurhuis afgekeurd, nu zijn we reeds half juni en is deze nog steeds niet vervangen. Al enkele maanden is het op en af, dan werkt de verwarmingsketel weer niet en dan weer wel, geregeld hebben we in de kou gezeten en de verwarmingskosten liggen ook een heel deel hoger als vorig jaar.

Nu hebben we begin mei onze opzeg gedaan en moeten we 1 maand van onze huurwaarborg laten vallen omdat we vroegtijdig opzeggen, maar 1 van de grote reden van deze opzeg is het probleem met de verwarmingsketel.

Hoe moeten wij hier met omgaan?

Reclame

Terug naar “Huren”