Ik heb een huurcontract getekend voor 3 jaar met aanvangsdatum 1 januari 2007. Mits ik met mijn kinderen dringend op zoek was naar nieuwe woonruimte omdat het geen samenleven meer was met mijn ex. en ik mentaal helemaal uitgeput was heb ik dit appartement genomen mede omdat het gunstig gelegen is voor de schoolverbindingen.
Nu wens ik dit contract te verbreken en iets anders te zoeken, ik betaal mij hier blauw aan verwarming en electriciteit, het appartement tocht langs alle kanten, langs de ramen staat schimmel en de electriciteitsleidingen zijn verouderd, nergens aarding in de stopcontacten enz. terwijl ik toch een vrij hoge huurprijs betaal voor wat het is.
De buitenmuren zijn allemaal bekleed met isomo onder het behangpapier en in sommige kamers tegen het plafond, dat heb ik ontdekt bij het opnieuw behangen van de kamers.
Ik weet dat ik dit contract niet kan verbreken zonder vergoeding en vraag me nu af hoeveel die verbrekingsvergoeding is. Ik kan wel vroeger weg mits het vinden van andere huurders maar het probleem is dat niemand reageert op de advertenties, het staat al bijna 6 maanden te huur en geen enkele reaktie.