#10 , 18 mei 2015 10:58
Hallo,
Wij zijn dus terug gegaan naar het immokantoor.
Daar vertelden ze ons nu dat het maar 1 september zal zijn en dat wij maar met onze huisbaas moeten regelen dat we een maand langer in ons huidig huis moeten blijven.
Onze huurder heeft natuurlijk al iemand anders gevonden die er ook 1/08/2015 in ons huis wil.
Het immokantoor wil ook niet begrijpen dat wij 1 september niet kunnen verhuizen omdat ik ook op een school werk en dit de druktste periode is voor mij.
Wij hebben ook een contract getekend dat het ingaat om 1 augustus + 1ste maand huur betaald.
Wat kunnen wij best doen?
Ik ga zowiezo ook eens contact opnemen met de huurdersbond. Sommige zeggen dat we er niets aan kunnen doen,
anderen zeggen dat we schadevergoeding kunnen eisen als we 1 augustus niet in het huis kunnen.
Maar ze kunnen zowiezo de persoon die er nu nog inwoont er ook niet uitzetten hé.
K'hoop langs de ene kant dat we onze 1ste maand huur kunnen terugkrijgen want met al die miserie er rond zie ik het al niet meer zitten om daar te wonen.
Ik kopieer nog eventjes het contract :
Ga het gewoon beetje uittypen, staan toch persoonlijke dingen in die ik niet met iedereen wil delen;
Dus er staat :
Eerst onze gegevens
Hierna ook "kanditaat-huurder" genoemd.
verklaart hierbij het onroerend goed gelegen te Kruishoutem, (adres) te willen huren aan volgende voorwaarden :
- maandelijkse huurprijs
- huurwaarborg 2 maanden
- huurtermijn (3j)
- soort huur (woninghuur)
- opmaken vvan de wettelijk bepaalde plaatsbeschrijving bij in en uittrede
en verbindt zich ertoe met de verhuurder een huurovereenkomst te tekenen op 13/07/2015 om 17u om in te gaan op 01/08/2015.
Als garantie voor het nakomen van haar huurverbintenis wordt door de kandidaat-huurder binnen de 5 werkdagen een bedrag van € (huishuur augustus) overgeschreven, dit als eerste maand huur op klantenrekening (immokantoor)
de huurwaarborg €(bedrag) wordt overgeschreven op klantenrekening (immokantoor) tegen uiterlijk 09/07/2015.
Indien de kandidaat-huurder zich niet houdt aan zijn verbintenis zal de voormelde garantiesom ten definitieve titel verworven zijn door de eigenaar-verhuurder bij wijze van forfaitaire schadeloosstelling voor de door hem aan makelaar te betalen onkosten.
Te de pinte op 16/04/2015 in zoveel exemplaren als partijen met onderscheiden belang, waarvan elke partij erkent één te hebben ontvangen.
Dan hebben wij moeten tekenen