De plaatsbeschrijving krijg ik komende week toegestuurd inclusief foto's en dan heb ik 2 weken de tijd om dingen toe te voegen.U heb een slechte of de wet niet kennende verhuurder. Behangen en verven is voor de verhuurder. Zou als ik u was nergens zelf aan prutsen en verhuurder met een AS op de hoogte stellen van de gebreken, zodat je bewijzen hebt. Huurder heeft meldingsplicht.
Is er een ingaande plaatsbeschrijving opgemaakt.
Alvast bedankt, ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat de immo niet echt helemaal volgens het boekje werkt. Zo heb ik wel een factuur gekregen van €150 voor de plaatsbeschrijving, terwijl er enkel een uitgaande plaatsbeschrijving is geweest met de vorige huurder.Je was niet aanwezig bij het opmaken van de plaatsbeschrijving, welke verplicht is om geldig te zijn. Als ik u ten stelligste mag aanraden, stuur een AS met alle gebreken, of de kans bestaat dat je het deksel op u neus krijgt.
Huurwet 2015 : http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat behangen en verven voor de verhuurder is, is zuivere theorie. De verhuurder is enkel verplicht om de woning op te leveren zoals door de Wonen Vlaanderen of de huurwet voorzien is. Daar staat nergens in vermeld dat hij moet behangen en verven bij elke nieuwe huurder. Er word wel aangenomen dat behang of verf, ik dacht na een 7-tal jaren als versleten word beschouwd, en hij in theorie dus de muren van nieuw behang of verf moet voorzien. In de praktijk echter beginnen bijna alle huurders zelf bij aanvang te schilderen en te verven, zodat een verhuurder dit meestal niet hoeft te doen.U heb een slechte of de wet niet kennende verhuurder. Behangen en verven is voor de verhuurder.
Niet alleen vermeld in de plaatsbeschrijving maar herstellen. Denk dat verhuurder gek zou zijn als hij zoiets zou vermelden, dat zou schriftelijk toegeven dat zijn woning niet beantwoord op het vlak van veiligheid, gezondheid en woningkwaliteit.Voor de rest is schimmel natuurlijk een ernstig mankement en is het goed dat dit nauwkeurig word vermeld in de plaatsbeschrijving.
Dat zal dan ook mijn eis zijn, tenslotte, als dit niet hersteld word zal het probleem enkel maar erger worden.Niet alleen vermeld in de plaatsbeschrijving maar herstellen. Denk dat verhuurder gek zou zijn als hij zoiets zou vermelden, dat zou schriftelijk toegeven dat zijn woning niet beantwoord op het vlak van veiligheid, gezondheid en woningkwaliteit.Voor de rest is schimmel natuurlijk een ernstig mankement en is het goed dat dit nauwkeurig word vermeld in de plaatsbeschrijving.
Kan een huurder dan de letter van de wet volgen en na 7 jaar vragen aan de verhuurder om te komen schilderen en behangen? (Bij een contract van 9 jaar of meer)Dat behangen en verven voor de verhuurder is, is zuivere theorie. De verhuurder is enkel verplicht om de woning op te leveren zoals door de Wonen Vlaanderen of de huurwet voorzien is. Daar staat nergens in vermeld dat hij moet behangen en verven bij elke nieuwe huurder. Er word wel aangenomen dat behang of verf, ik dacht na een 7-tal jaren als versleten word beschouwd, en hij in theorie dus de muren van nieuw behang of verf moet voorzien. In de praktijk echter beginnen bijna alle huurders zelf bij aanvang te schilderen en te verven, zodat een verhuurder dit meestal niet hoeft te doen.U heb een slechte of de wet niet kennende verhuurder. Behangen en verven is voor de verhuurder.
Voor de rest is schimmel natuurlijk een ernstig mankement en is het goed dat dit nauwkeurig word vermeld in de plaatsbeschrijving.
Is niet 7 maar 9 jaar, en dan hangt het nog af welke kwaliteit van materialen er gebruikt zijn, in de veronderstelling dat huurder geen schade veroorzaakt heeft.Kan een huurder dan de letter van de wet volgen en na 7 jaar vragen aan de verhuurder om te komen schilderen en behangen? (Bij een contract van 9 jaar of meer)
Ik verwacht ook helemaal niet dat de verhuurder de muren afwerkt hoor... Daar heb ik volgens mij ook helemaal geen woord over gerept toen ik dit onderwerp startteVergeet dat maar!
In dit geval is de huurder zelf aansprakelijk voor de muren af te werken omdat die op eigen initiatief de bestaande afwerking verwijderd heeft.
Nee, want er is geen enkele wet die dat zo letterlijk zegt dat behang na 7j. (Of 9j. volgens sommigen) versleten is. Het is eerder jurisprudentie. En anderzijds hebt ge als nieuwe huurder er het raden naar hoe oud het behang is.Kan een huurder dan de letter van de wet volgen en na 7 jaar vragen aan de verhuurder om te komen schilderen en behangen? (Bij een contract van 9 jaar of meer)