als huurder of verhuurder specifieke bepalingen wensen in de huurovereenkomst, dan moeten ze dit op voorhand bekend maken, niet nadat ze beide een mondelinge huurovereenkomst hebben (wat nu het feit is én via geschriften bewezen kan worden). Nu bijkomende zaken eisen, daar verbreek je de huurovereenkomst door.
Ik heb het niet over bijkomende zaken, maar over de "normale" inhoud van de huurovereenkomst. Deze is immers nog niet gekend voor de huurder. Stel bijvoorbeeld dat in de overeenkomst staat dat er geen huisdieren toegelaten zijn en dit was niet aan de huurder meegedeeld, en deze laatste heeft een hond? Is dit dan verbreking van de overeenkomst door de verhuurder als hij deze hond niet toelaat?
Of stel dat de overeenkomst stipuleert dat de huur betaald moet worden, 15 dagen voor de maand begint, en de huurder kan hier niet aan voldoen omdat zijn loon pas op het einde van de maand gestort wordt?
Ik vind het concept van die huurbelofte nogal tricky voor de huurder, aangezien hij op dat moment totaal geen zicht heeft op wat er in de huurovereenkomst staat. Dit stelt de verhuurder in een zekere machtspositie, zou ik zo denken? Hij kan de inhoud van het contract nog wijzigen (OK, niet de prijs of de duurtijd van het contract, maar wel andere zaken), terwijl de huurder min of meer moet tekenen, achteraf? De topic starter stelt zelf dat hij gevraagd heeft naar de inhoud van het huurcontract, maar dit nog niet gekregen heeft... Ik zou dit verdacht vinden (maar ligt misschien aan mij).