Deze lage prijs heeft u overeengekomen, en wil niet zeggen dat de huurwaarde nu met 60% gestegen is. U moet kijken wat de huurwaarde was toen u de woning verhuurde, en deze vergelijken met de huidige huurwaarde. De prijs in het contract speelt dus niet mee. Ook kan u de huurprijs maar verhogen in verhouding met de stijging van de huurwaarde, dus indien de huurwaarde met 20% stijgt, kan u de huurprijs ook maximaal 20% laten stijgen.Wij zijn destijds overeengekomen op een zeer lage huurprijs en deze verschilt heel erg veel met de schatting van 'woninghuurprijzen.be' van het Vlaamse overheid, zelfs meer dan bijna 60%.
Dan nog enkel met onderling akkoord of via de vrederechter.Ook kan u de huurprijs maar verhogen in verhouding met de stijging van de huurwaarde, dus indien de huurwaarde met 20% stijgt, kan u de huurprijs ook maximaal 20% laten stijgen.
Als het een VEEEL te lage huurprijs is kan je ook kort voor het einde van de eerste 3 jaar of kort voor het einde van de eerste 6 jaar opzeggen, mits betaling van de passende schadevergoeding...zal je moeten wachten tot dat uw negenjarig contract uit is om de huurder ten laatste 6 maanden voor het einde op te zeggen.
je moet u huurcontract volgen, enkel indexatie is mogelijk. Wat ga je voorleggen voor een herziening, dat je u studio aan een te lage huurprijs hebt verhuurd.Bedankt voor alle reacties ik waardeer jullie moeite hiervoor.
Wat ik mijzelf nu afvraag is, hoe en door wie kan de huurwaarde vastgesteld worden? en hoe kan ik zien wat de stijging
is geweest sinds het verhuur?
Gr.Urfali