Schade gemeenschappelijke garage

jill88
Topic Starter
Berichten: 21

Schade gemeenschappelijke garage

#1 , 25 mar 2015 15:40

Situatie:
Huurder rijdt enkele maanden geleden door de garagepoort, waardoor deze niet meer bruikbaar is. De huurder maakt hiervan melding (aan eigenaar en aan zijn verzekeraar).
4 maand later nog steeds geen oplossing. Verhuurder geeft geen teken van leven. Volgens verzekeraar van de huurder ligt de bal nu in het kamp van de verhuurder.
Verschillende bewoners verzonden reeds een aangetekend brief om te vragen naar de stand van zaken, zonder resultaat.

(Bijkomstig probleem: Ondertussen werd er diefstal gepleegd in de gemeenschappelijke garage (verschillende bewoners werden getroffen).)

Vraag:
Kan de huurder nog andere stappen ondernemen dan, wat hij reeds deed, nl. dit aangeven aan zijn verzekeraar en af te wachten? Wie zal uiteindelijk de schade betalen (volgens verzekeraar van de huurder, zal de verzekering van de verhuurder tussen komen).

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 25 mar 2015 15:48

Déjà-vu.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

KJ86
Berichten: 2839

#3 , 25 mar 2015 17:39

Waarschijnlijk heeft de verzekeraar van de huurder een voorstel van vergoeding gedaan aan de verhuurder.
De verhuurder gaat blijkbaar niet akkoord met het bedrag dat de verzekering wil uitbetalen waardoor een tegen-expert moet komen, enz...
Hoop gezever dat veel tijd kost.

Is een tijdelijk herstelling mogelijk?
Anders kan je proberen de verhuurder telefonisch te bereiken en vragen om de garagepoort tijdelijk te herstellen zodat ze afgesloten kan worden in afwachting van de definitieve herstelling.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 25 mar 2015 19:27

Indien er een risico is voor de goederen van de bewoners dient de eigenaar/beheerder conform de huurwetgeving en de wetgeving op mede-eigendom dringende maatregelen te treffen om de goederen van de bewoners alsnog te beschermen. De kosten die hierbij komen kijken dienen deel uit te maken van het schadedossier dat aan de verzekering van de poortrammer wordt overgemaakt.
Bewoners die door het niet uitvoeren van deze bewarende maatregelen een verlies hebben geleden dienen bij de lokale politie een pv op te laten stellen en hun eigen verzekering (huurdersverzekering), inclusief rechtsbijstand in te schakelen.

jill88
Topic Starter
Berichten: 21

#5 , 26 mar 2015 11:01

Het dossier zou volgens de laatste informatie nog bij de verzekeraar van de eigenaar zitten, daar werd ook een dossier opgemaakt. Daar konden ze ons begin februari meegeven dat ze nog steeds wachten op documenten van de eigenaar. We hebben nu nogmaals met hen contact opgenomen voor een stand van zaken en ze zouden ons nog terug opbellen, maar ze vermelden dat zij ons in feite niet te woord hoeven te staan.

De eigenaar kunnen wij zelf niet bereiken. Geen telefoonnummer. Correspondentie moet via aangetekende brieven gebeuren, waar zelden tot nooit reactie op komt.

We hebben nu aan de medebewoners gevraagd om hun dierbare spullen binnen te nemen, maar er werden bijvoorbeeld ook reeds fietsen gestolen.

Het is frustrerend om op dit moment totaal niet op de hoogte te zijn van het dossier. Wij willen zelf natuurlijk zo snel mogelijk dat het opgelost wordt, maar we weten niet tot wie we ons kunnen richten momenteel.
Onze verzekeraar zegt dat het dossier bij de verzekering van de eigenaar zit, en daar kunnen ze ons ook amper iets vertellen. De eigenaar kunnen we niet bereiken. Maar ondertussen krijgen we natuurlijk, begrijpelijk, gefrustreerde medebewoners aan onze deur, die vragen naar een stand van zaken.

Terug naar “Huren”