Brandtrap

laLonde
Topic Starter

Brandtrap

#1 , 13 mei 2008 21:18

hoi,
omdat ik aangaande m'n vraag geen soelaas vond op het net,en de huurdersbond lidgeld vraagt(hetgeen ik enigszins bedenkelijk vind)stel ik m'n vraag hier maar even.Mijn vriendin huurt een van de zeven appartementen in een oud pand in centrum Brugge.Nader bekeken stelden we vast dat er totaal geen voorzieningen zijn in geval van brand,geen nooduitgangen,pijlen,blussers..en ook geen brandtrap.Aangezien het een oud gebouw is waarin heel veel hout verwerkt is(muren ,vloeren)vroegen wij ons af of hier geen voorschriften voor zijn,want in geval van brand gaat het op de tweede verdieping heel erg moeilijk zijn er heelhuids uit te raken..iemand ?
mvg,Kurt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Annetje

#2 , 14 mei 2008 10:51

waarom vind je het zo bedenkelijk dat je lidgeld moet betalen voor de huurdersbond. da's ocharme 15 euro/ per jaar en die kunnen heel wat voor je betekenen als je met een huurhuis in de shit zit.

laLonde
Topic Starter

#3 , 14 mei 2008 13:42

ik dacht wel dat ik die vraag zou krijgen..ik had helaas niet meer tijd mezelf uit te leggen,bij deze:als onafhankelijke organisatie is het niet meer dan normaal dat ze lidgeld zouden vragen,geen idee overigens of het een onafhankelijke organisatie ..maar zulke dingen zouden door de federale overheid gewoon heel erg transparant gemaakt moeten worden,maw de huurdersbond zou niet nodig mogen zijn. .imho..groetjes

Reclame

laLonde
Topic Starter

#4 , 18 mei 2008 20:14

ok,denk dat het ook niet verplicht is allemaal..vind er verder niks over dus..

Annetje

#5 , 18 mei 2008 23:50

ik denk wel dat het verplochtte zaken rond zijn.
De huurdersbond zou je daar perfect bij kunnen helpen :D

Annetje

#6 , 18 mei 2008 23:50

verplochtte= verplichtte :roll:

sniper

#7 , 19 mei 2008 08:32

als het appartementen zijn die gemaakt werden voor 1994 zijn er geen verplichtingen aangaande brandveiligheid
die zijn er pas gekomen in 1994 en dan nog moet je kijken want er zijn uitzonderingen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

laLonde
Topic Starter

#8 , 19 mei 2008 21:28

ja dacht al zoiets sniper tis er eentje van 1873 dus : p hetgeen eigenlijk vreemd is ,het lijkt me dat zulke oude gebouwen net meer aandacht inzake brand vereisen..dus blijft het een hele dure rattenval hetgeen ze huurt..bedoelde je 'verplichte' Annetje? :)
thx

Annetje

#9 , 19 mei 2008 21:29

hihi ja idd dat bedoelde ik :oops:

Terug naar “Huren”