hey,
Goh, ik zou niet zo durven zeggen dat het hier een krot is, maar mss weten we zelf niet hoe erg het hier gesteld is?
Ik heb de huurwet doorgenomen, maar zo gemakkelijk staat het niet omschreven.
heb nog enkele vraagjes die ik op een rij zal zetten waarvan ik DENK dat het niet mag maar ben daar echt niet zeker van.
Het huis staat in het contract omschreven als een woonhuis.
We hebben in één ruimte de volgende dingen:
- KeukenblokJE, wasmachine staat naast het kookfornuis. Kookfornuis en wasmachine kunnen nergens anders staan dan daar. Naast de wasmachine staat de douche. en al deze dingen staan dan ook in de woonkamer
Dit op een oppervlakte van 45 m².
- Wij hebben twee toiletten. 1 buiten in een schuur, niet met doorstromend water. Doorspoelen gebeurd met een kan water. De tweede toilet bevind zich open en bloot op onze slaapkamer, deze is wel met doorstromend water.
- De gaskraan (en het electriciteitskastje) staan gewoon in de woonkamer, onbedekt, tussen twee ramen die niet open kunnen gemaakt worden.
- De boiler staat in het keukenblokje, dus ook in de woonkamer
- Mogen wij volgens de wet gezien een zolder open maken die afgemaakt is door de eigenaar?
Dit zijn enkele vraagjes die me nog niet echt duidelijk zijn geworden.
Enja hoor wij vonden het wel raar dat de douche in de 'keuken' stond, en dat de wc in de slaapkamer stond en dergelijke, maar zoals ik zei het moest toen snel gaan en het leek ons wel oké.
We wonen hier vijf maanden nu en het is al wat geweest met de huisbaas tot hier toe, en nu ze geen vochtprobleem herkennen, wil ik ook wel eens moeilijk gaan doen.
Een maand terug, had onze huisbazin gebruikte kattenbakvulling op onze oprit gegooid.
Ik verdacht haar, we hadden dus geen bewijzen.
Ik had een plakaat gezet " gelieve geen gebruikte kattenbakvulling op de oprit van anderen te storten"
De buurman kreeg de huisbazin toen aan de deur, of die plakaat van hem kwam. De buurman heeft toen gezegd dat het van ons kwam. De huisbazin heeft toen tegenover de buurman toegegeven dat het van haar was, ze wist niet dat het gebruikte kattenbakvulling was maar dacht dat het om rijnzand ging ( de str*nt was er wel duidelijk in te zien om niet in de details te treden

), ondertussen hebben wij nog geen uitleg gekregen van de huisbazin noch een verontschuldiging. Om maar een voorbeeldje te geven van wat we hier al hebben mogen verdragen.
alvast al bedankt aan degene die hierop geantwoord hebben.
Groetjes An & Johan