Eind vorig jaar heb ik een huurcontract afgesloten. Het contract dat ik getekend heb staat in dat er een kelder aanwezig is bij het appartement. In het later verzonden geregistreerd huurcontract staat kelder doorstreept.
Na aangetekend schrijven voor de kelder of een eventuele vergoeding werd geen acht gegeven. Dus ben ik opzoek gegaan naar een ander woonst. En heb mijn opzeg gedaan omdat er totaal geen acht werd gegeven aan ons schrijven. Toen de huisbaas deze brief ontvangen had, en de opzeg periode net gestart was, kreeg ik ineens de sleutel.
Te laat natuurlijk, ik had al iets anders. Is dit geen contract breuk van de eigenaar? Of is het toegelaten, nadat ik teken nog snel iets aan te passen aan een contract? Want onze huisbazin wilt natuurlijk ook nog eens 3maanden boete opstrijken! Terwijl ze ons in een telefoon gesprek heeft laten weten dat als wij een nieuwe huurder vinden wij geen boete moesten betalen. Ik (dom) heb nieuwe huurders gevonden. En nu gaat ze weigeren de borg terug te geven. Kan dit zomaar? Hebben verhuurders dan alle macht in handen!!??
Hoop echt dat iemand me kan helpen!
Alvast bedankt!