Annetje
Geplaatst: wo mei 07, 2008 7:57 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Het is niet aan de huurders om geld te steken in een vochtprobleem
Ik weet heel goed dat het niet aan de huurders is om geld uit te geven aan schimmels/vochtproblemen, maar zijn toch de huurders die er moeten in wonen he! Ik ben vorig jaar met gans die schimmel affaire naar de huurdersbond geweest, enkele standaardbrieven meegekregen om aangetekend te verzenden. De architect van het gebouw is dan langsgekomen, bleek dat de buitenmuur (halfopen) niet geïsoleerd was (enkel gyprocplaten, stel het u voor). De huisbaas (electrcien van mijn voeten) heeft dan een ding (weet niet hoe ik het anders moet formuleren) geinstalleerd met een afzuigsysteem. Werkt op electriciteit, dus nooit aangelegd, verbruik is hier volledig op elec en betalen ons nu al blauw daaraan!
In 2jaar tijd heb ik zeker 15keer mijn kleerkast moeten uitwassen, alles was na enkele weken beschimmeld (mocht ik hier een foto kunnen plaatsen, deed het meteen, was echt vies!). Na al die tijd nog steeds problemen daarmee, ruikt hier muf, alle ramen dagelijks open! Maar huisbaas had zijn "ding" geïnstalleerd en daarmee was het in orde zei hij.
@JohnD
Ik dacht al zoiets... bedankt voor de feedback!
Door al wat ik in dit huis heb meegemaakt heb ik me verdiept in de rechten van de huurder, ben zelfs anderhalf jaar geleden begonnen aan de vrije unief in gent met het studeren van rechten. Puur uit interesse, want veel dingen weet een gewone mens niet. Dus toch nog één goed iets uit het huren van dit huis voortgekomen he!
Mvg