tekenen van een huurovereenkomst

A.Mar
Topic Starter

tekenen van een huurovereenkomst

#1 , 08 jan 2015 18:50

Wat als ik een huurovereenkomst teken met een vriendin en ik woon niet op het adres kunnen ze mij dan vragen achter een betaling van de huur?
het volgende ik vraag mij dus af als deze vriendin haar adres op deze plaats heeft gezet en ik niet en zij betaald de huur niet kan de eigenaar dan de huursom aan mij eisen?
en kan ik mij nog ontbinden van de huurovereenkomst als ik deze heb getekend?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 jan 2015 19:17

Als u een huurcontract tekent verbindt u zich contractueel tot iets.
In dit geval tot het betalen van huur.
Indien u tekent "hoofdelijk en onverdeeld" kan men bij u de volledige huur opeisen.
Aangezien u een contract hebt ondertekend bent u gebonden, dat is nu net de bedoeling van een contract.
Ingeval van huurcontract zal u zich voor de stopzetting ervan moeten houden aan de wettelijke voorschriften ivm termijn opzegging en het betalen van schadevergoeding aan de verhuurder.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2015 19:33

Eens lezen :
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

artemis

#4 , 08 jan 2015 19:46

Als u een huurcontract tekent verbindt u zich contractueel tot iets.
In dit geval tot het betalen van huur.
Niet enkel het betalen van huur, ook het onderhouden van, en handelen zoals een goed huisvader behoort tot uw plichten en dat naast de wettelijke en contractuele verplichtingen die voorzien zijn in uw contract.

Terug naar “Huren”