Nu moet me toch even iets van het hart. Mijn vorige huisbazin denkt dat zij zich boven de wet mag stellen. Ze eigent zichzelf zowel de rechten van de verhuurder als van de huurder toe. Ze haalt het onderste uit je kan en pakt deze dan nog eens af.
Al wat ik had moeten doen, was de muren bij het verlaten van het pand, wit achterlaten. De herstellingen waren wettelijk gezien volledig voor haar, omdat er geen plaatsbeschrijving was opgemaakt bij aanvang van het huurcontract.
Desondanks het gebrek aan de plaatsbeschrijving, was zij van mening dat ik het appartement volledig hersteld moest afleveren, of ze zou de sleutels niet aanvaarden en mij een maand extra huur aanrekenen.
Ik ben onder grote druk dan toch maar aan de herstellingen begonnen (€ 500 uitgegeven) en heb slechts één schade die ik had toegebracht (kring van pan op keukenblad) niet hersteld omdat er geen tijd meer was. Ik hoopte dus, na alle inspanningen van iedereen die het appartement instapklaar hadden gemaakt, op een minnelijke schikking.
Toch moet ik nog 300 euro opleggen! En dit voor het vervangen van 5-jaar oude rolgordijntjes van Ikea die tot op de draad versleten waren, waarvan het rolsysteem van stuk was en niet meer te krijgen was bij Ikea. Alsook de steunbalk in de keukenkast die onderaan gezwollen was door een slecht werkende afloop in de spoelbak, werd aangerekend, plus de werkuren. Van die lek heb ik nochtans de huisbazin aangetekend verwittigd enkele maanden na mijn intrek.
De onderburen heeft ze ook goed liggen gehad toen die hun contract kwamen ondertekenen. Ze rekende plots 20 euro meer aan per maand voor een ruitenwasser die nooit komt.
De gang is half gyproc en de gaten zijn opgevuld met plamuursel. Verder lijkt het wel een bouwwerf, al jààren lang.
Ook vraagt ze nieuwe huurders 3 maanden borg terwijl de wet maar 2 maanden toestaat. Ze smeert hen ook een 3-6-9-contract aan wat volgens mij ook niet wettelijk is.
Dit is misschien niet mooi van mij, maar ik hoop dat het pand nog lang gaat leegstaan.
Teleurgestelde groet