hallo,
sinds 15 september vorig jaar verhuur ik mijn huis aan ex-vriendin, ik ben op huurappartement gaan wonen omwille vd kids zodat zij niet hoefden te verhuizen ... er werd een huurovereenkomst opgemaakt en geregistreerd ... iedere 8ste vd maand werd mijn huurgeld gestort door haar, ik merkte op dat dit deze maand (april) niet gebeurd was, een week later kreeg ik een aangetekend schrijven van haar dat ze de huurovereenkomst opzegde , ik heb haar direkt een aangetekende brief verstuurt met aanmaning tot betaling vd huur ... dit deed ze niet .. ondertussen heeft ze elders een contract ondertekend en is ze vorig weekend verhuist en geeft mij de sleutel bezorgt in mijn brievenbus .. toen ik mijn huis binnenging kreeg ik het bijna... stukken behang afgetrokken, plinten af, niks opgekuist, mijn keramische kookplaat onder het vet , mijn vijver half leeg , tuin vol met onkruid, diepvries zat nog vol met eten volledig ontdooid ..kortom een echte meststal ... ik was wel zo dom om geen waarborg te vragen tijdens opstellen huurovereenkomst en er heeft geen plaatsbeschrijving plaatsgevonden.
nu heb ik op het vredegerecht een oproep tot verzoening ingediend .. op de gemeente om getuigschrift van woonst gaan halen en het blijkt dat haar domiciliering nog altijd op adres van mijn huis staat en geeft nog geen aangifte gedaan van verhuis....
Ik heb foto's genomen vd schade en zal deze voorleggen bij de vrederechter evenals de achterstallige huur ... het spreekt vanzelf dat ik nu terug ga intrekken in mijn huis
Nu is mijn vraag ; kan ik mijn huis al beginnen opkuisen en de schade laten herstellen .. heeft zij nog recht om in mijn huis te komen vermits de huur loopt van de 15de tot de 15de ook al heeft ze de laatste maand niet betaald?? En mag ik ondertussen andere sloten plaatsen?
Of laat ik alles staan gelijk het nu is tot wij voor de vrederechter moeten verschijnen? (waarschijnlijk eind mei)
Ondertussen zit ik financieel in problemen ; lening, onderhoudsgeld kids, huur appartement enz enz ... ik heb meer kosten dan ik verdien
dank bij voorbaat