Muizen

lvl
Topic Starter

Muizen

#1 , 28 dec 2014 22:47

Dag allemaal

Op 1/12/2014 ging mijn contract in voor mijn nieuw appartement (gelijksvloers).
Pas half december bracht ik er mijn eerste nacht door.
Al snel had ik door dat er muizen in de muur/het plafond zitten die 's avonds erg actief zijn.
Ik kan hier écht niet door slapen (word er letterlijk constant van wakker in angstzweet en ga voor de 20ste keer die nacht nog eens kijken en luisteren) en slaap sindsdien (18/12/2014) dan ook bij mijn ouders.

Ik ben dan bij mijn bovenbuur gaan aankloppen die mij wist te vertellen dat zij al sinds het begin dat zij er woont (+/- 1,5 jaar) muizen hoort lopen in haar vloer van haar slaapkamer naar de keuken en terug. In het begin heeft ze vergif geplaatst, 1 dode muis gevonden die van het gif gegeten had, even geen last meer gehad, maar dan begon het gewoon opnieuw. Ze heeft dan nog enkele keren vergif geplaatst, maar nooit nog een muis gezien. Ze heeft dit destijds ook aan de huisbazen verteld, maar die geloofden er toen niks van. ("We verhuren dat appartement al 20 jaar en dat is het eerste wat we ervan horen...")

Omdat dit voor mij echt een onmogelijke situatie is om zo te genieten van mijn appartement, heb ik de huisbazen ook ingelicht.
Mij geloofden ze aanvankelijk ook niet, maar ze zijn dan toch langsgekomen (21/12/2014) om enkele spotjes uit te draaien en daar vergif te plaatsen.
Vandaag ben ik teruggekeerd naar het appartement (28/12/2014) en zijn ze nog steeds zeer prominent aanwezig.

Wat kan ik hieraan doen? Het vergif helpt duidelijk niet gezien ze in de muur zitten.
Ik heb een contract van een jaar afgesloten maar betaal voor iets waar ik totaal niet op mijn gemak kan leven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 dec 2014 22:59

De bewoners van het gezamenlijk de eigenaars verzoeken een professionel firma in te schakelen om het ongedierte aan te pakken is een eerste stap.

Aangetekend.

KJ86

#3 , 29 dec 2014 11:38

Voor dat je professionele firma's inschakelt, moet je er wel bewust van zijn dat deze kost door de huurders moet gedragen worden.
Het bestrijden en voorkomen van ongedierte is de verantwoordelijkheid van de huurder, die is immers verplicht om het pand te onderhouden als een goed huisvader.
Misschien is het gewoon goedkoper om in samenspraak met de buren op elk appartement een paar muizenvallen (kost twee keer niets) te zetten. Die beesten moeten ergens hun eten halen.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 dec 2014 12:21

Voor dat je professionele firma's inschakelt, moet je er wel bewust van zijn dat deze kost door de huurders moet gedragen worden.
Het bestrijden en voorkomen van ongedierte is de verantwoordelijkheid van de huurder, die is immers verplicht om het pand te onderhouden als een goed huisvader.
Misschien is het gewoon goedkoper om in samenspraak met de buren op elk appartement een paar muizenvallen (kost twee keer niets) te zetten. Die beesten moeten ergens hun eten halen.
En de vraag is ook: mag je wel huisdieren houden?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Dario2002

#5 , 29 dec 2014 13:29

Vind je ergens uitwerpselen? Dan kan je vallen zetten.
Of desnoods een gat in de muur maken en daar vergif plaatsen en vallen

Terug naar “Huren”