Huurder leeft reglement appartementsblok niet na

Mr.I
Topic Starter

Huurder leeft reglement appartementsblok niet na

#1 , 21 dec 2014 14:05

Ik verhuur sinds mei een appartement en heb wat problemen met de huurder.
eerst nam haar vriend dikwijls zijn hond mee, hoewel er in het huurcontract staat dat er geen huisdieren toegelaten zijn. Dit is ook opgenomen in het reglement van de blok. Dit probleem is reeds opgelost geraakt.
Daarna kreeg ik van de syndicus klachten over lawaaihinder.
Nu over het gebruik van de lift (in de reglementen staat dat deze niet tussen 22 en 7 gebruikt mag worden)
maar kan ik als verhuurder daar iets aan doen? De klachten komen steeds bij mij terecht, laat dit dan ook steeds aan de huurder weten, maar voel me verder eigenlijk eerder een tussenpersoon die weinig kan doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 21 dec 2014 14:18

Gebruik van de lift verbieden na tien uur lijkt me een onverdedigbare maatregel.
Voor sommige menen zou het beteken dat ze na dat uur het gebouw niet meer binnen kunnen of kunnen verlaten.
Nog nooit dergelijke maatregel van inwendige orde gezien. Lijkt me buiten proportie.
Ik vermoed dan ook dat de mede-bewoners daar geen verhaal tegen hebben.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken

#3 , 21 dec 2014 14:23

Huisdieren is ook moeilijk verdedigbaar als ze geen overlast veroorzaken, maak er geen politie staat van.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

chantika

#4 , 21 dec 2014 14:46

Zijn die onverdedigbare maatregelen opgenomen in de huurovereenkomst? Let maar op als het voor de rechter komt dat je geen verbrekingsvergoeding mag betalen. Zo een appartement is onverhuurbaar. Is geschikt voor oudjes. (zonder hun hondje)

Vraagje; Mag je de wc doorspoelen na 22:00?

En sloeberken, het gaat nog niet eens over huisdieren houden. " nam haar vriend dikwijls zijn hond mee," . de hond woont daar niet komt enkel op bezoek. Wie kan daar iets tegen hebben?

Mr.I
Topic Starter

#5 , 21 dec 2014 16:20

(laat dat van de hond terzijde, dat is opgelost)
Ik doel niet zozeer op het feit wat wel of wat niet mag, maar in hoeverre het mijn taak als verhuurder is om mij hierin op te treden (ook voor lawaai). Zijn dat niet eerder zaken die tussen de huurder en de buren zelf opgelost moeten worden?

roharro

#6 , 21 dec 2014 16:23

(laat dat van de hond terzijde, dat is opgelost)
Ik doel niet zozeer op het feit wat wel of wat niet mag, maar in hoeverre het mijn taak als verhuurder is om mij hierin op te treden (ook voor lawaai). Zijn dat niet eerder zaken die tussen de huurder en de buren zelf opgelost moeten worden?
Ja dat klopt. U bent niet verantwoordelijk voor het gedrag van uw huurder.
Uw huurder is geen minderjarig kind van u en ook geen werknemer, de enige gevallen waarin er dergelijke aansprakelijkheid wel is.
U kunt uw huurder terechtwijzen, maar daar houdt het op.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

chantika

#7 , 21 dec 2014 19:36

De huurder moet zowel de huurovereenkomst als het huishoudelijk reglement naleven. Hij heeft die beiden ondertekend. Indien hij enkel de huurovereenkomst ondertekende moet hij enkel die naleven. De vereniging van eigenaars moeten de huurder niet lastig vallen. Als de huurder de overeenkomsten niet nakomt ga dan naar de vrederechter en laat de overeenkomst ontbinden. Als je de huurder niet op de hoogte bracht van de onverdedigbare reglementen van het gebouw heb je hem een kat in een zak verkocht. Als de medebewoners hem dan lastig vallen zou hij wel eens naar de rechter stappen om de overeenkomst met u te laten verbreken.

Terug naar “Huren”