opzeggen huurovereenkomst

dries francois
Topic Starter

opzeggen huurovereenkomst

#1 , 25 apr 2008 14:30

Ik wil dus een huis kopen waarin er een alleenstaande vrouw zit met een gehandicapt kind. Ze betaalt sinds 3maanden niet meer heeft de eigenaar me laten weten. De vrouw heeft een contract voor onbepaalde duur en zit er nu al 5 jaar in.
Ik wil zelf het huis gaan bewonen. Hoe krijg ik deze dame uit het huis,hoelang duurt dat of moet de recente eigenaar dit allemaal doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 25 apr 2008 15:40

Als het niet geregistreerd is, denk ik dat je voldoende hebt met 3maand opzeg als je binnen de 3maand na ondertekening van de akte reageert. Daarna verlies je dit recht en word het 6maand.

Gelieve wel een beetje rekening te houden met die vrouw haar toestand. Ze zal het niet gemakkelijk hebben om met dat gehandicapt kind een andere woonst te vinden. En misschien heeft ze het financieel ook niet gemakkelijk.

maar uiteraard meot je zo snel mogelijk in die woning als jij daar zin in hebt.

Vergeet wel niet dat de enige die haar effectief buiten kan zetten, de deurwaarder is op bevel van de vrederechter. Dus die vrouw zou misschien uitstel kunnen vragen na dei 3 of 6 maand. En gezien haar situatie kan het dat de rechter enkele maand verlening geeft.

Niets houd je tegen om zelf eens te polsen naar een andere huurwoning voor haar.

j.demoor

#3 , 27 apr 2008 10:16

Ik ga ervan uit dat de huurovereenkomst geregistreerd is.

“Art.3...§ 2. De *verhuurder kan de huurovereenkomst evenwel te allen tijde beëindigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van zes maanden, indien hij voornemens is het goed persoonlijk en werkelijk te betrekken of...De opzegging vermeldt de identiteit van de persoon die het goed zal betrekken en de band van verwantschap met de verhuurder...Het goed moet binnen een jaar na het verstrijken van de opzegging door de verhuurder of, in geval van verlenging, na de teruggave van het goed door de huurder, worden betrokken. Het goed moet gedurende ten minste twee jaar werkelijk en doorlopend betrokken blijven...”(Woninghuurwet 20 februari 1991).

*U bent slechts verhuurder door en vanaf de authentieke verkoopakte,krachtens art.9 Woninghuurwet.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Reclame

Terug naar “Huren”