geregistreerd of niet?

weerde
Topic Starter

geregistreerd of niet?

#1 , 24 apr 2008 13:45

wij hebben een huis aangekocht met huurders in

in het huurcontract staat geschreven dat de huurders zich zelf gaan registreren

hoe kunnen we zien dat dit daadwerkelijk gebeurd is van niet?

we gaan het niet aan hen vragen want ik hoop natuurlijk dat het niet geregistreerd is, dan moet ik hen minder verhuisperiode geven :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 24 apr 2008 17:25

Je kan dit opvragen bji de Dienst Registratie van de gemeente waar het gehuurde goed gelegen is.

Ik zeg je erwel bij dat het voordeel van die 3 maand huuropzeg slechts geldig is binnen een bepaalde periode na het ondertekenen van de aankoopakte. Ik denk dat je binnen de 3 maand na ondertekening een opzeg moet geven van minimum 3 maand.

Dus als die 3 maand voorbij is, zal je vermoedelijk het gewone bestaande huurcontract en huurwetgeving moeten volgen.

Groeten.

PS Iedereen wil altijd de huurders er onmiddellijk uitzetten met behulp van de niet-registratie van het contract. maar probeer toch ook eens rekening te houden met die mensen (en zeker als het goede huurders zijn en geen kloothommels... :wink: ). Zji hebben niemand kwaad gedaan en krijgen niet meer de voorziene 6 maand (dient voor iets, nietwaar?). Het is tegenwoordig niet meer eenvoudig om een geschikte en betaalbare huurwoning te vinden en dan kunnen die 3 maand extra goe d van pas komen.

Maar ik begrjip ook de kopers, dat zij er zo snel mogelijk in willen gaan. Maar enige respect voor de huurders mag wel.

weerde
Topic Starter

#3 , 24 apr 2008 17:56

ja dta is zo, je hebt dir emaanden voorrecht
maar is dit voorrecht vanaf de akte of de copromis
ik denk akte..

het pand stodn al enige tijd te koop
toen we gingen kijken heb ik direct aan d ehuurders gezegd als jij het wilt kopen, zeg het dan maar, dan hoeven w eniet tegen mekaar op te bieden, jij hebt het recht om te blijven..
dus het is toch niet van de ene op andere dag he :oops:

Reclame

djanodive

#4 , 25 apr 2008 17:03

Je begrijpt me verkeerd.

Volgens mij is het dus zo dat je vanaf de aankoopAKTE 3 maand dit voorrecht hebt (indien de woning niet geregistreerd is!!!).

Dus dit heeft niets te maken met het feit dat de woning al lang te koop staat. Vanaf de akte, da's belangrijk volgens mij.

Kijk eens op www.just.fgov.be bij publicaties en dan de 'huurwet' kiezen...

weerde
Topic Starter

#5 , 26 apr 2008 18:52

ja dat van drie mnd vanaf akte is ok
dus niet vanaf compromis

maar ik bedoel dat de huurders al langer wisten dat ze eruit moesten gaan, dus zo en klap is het niet voor hen...

djanodive

#6 , 26 apr 2008 20:09

Ok, snap ik. Das waar. Als ze het al lang weten, maar toch...misschien dachten ze altijd dat het niet zo snel zou verkocht worden.

Ik ken mensen die lang geleden in een klein landelijk huisje woonden. Ze betaalden heel weinig geld en 't was ideaal om wat geld te sparen.

Op een bepaald moment gingen de eigenaars de woning verkopen en hebben die mensen uiteindelijk rap een huis gekocht. Maar na 30 jaar is die oude woning nog steeds niet verkocht.

Dus konden ze nog wat langer gebleven hebben om wat meer te sparen en dan een beter huis te kopen...snap je wat ik wil zeggen? Die mensen dachten dat misschien ook.

Maar hoedanook, je hebt het recht om in die woning te gaan. Dat spreek ik zeker niet tegen.

Terug naar “Huren”