verbrekingsvergoeding 3e jaar 9-jarig contract

Bre
Topic Starter

verbrekingsvergoeding 3e jaar 9-jarig contract

#1 , 06 dec 2014 15:11

Ik heb vóór 1 december mijn opzeg gegeven en de verhuurster heeft nu dan geaccepteerd dat deze eindigt op 28/02/2015. Ik ben nu in het 3e jaar van een kortlopend contract dat door 2 maal stilzwijgende verlenging een 9-jarig contract is geworden (startdatum 15 oktober 2012).

Deze 3 mnd opzeg was voor mij geen probleem, maar nu kreeg ik deze week (na 2 maanden wachten) de bevestiging van het registratiekantoor
dat het contract niet geregistreerd is. Ze heeft altijd gezegd dat ze het zou laten registreren, dus misschien heeft ze het ergens anders laten registreren...maar ik zou denken dat ze dat in de plaats van het verhuurde pand zou doen...

Ik wil niets aan de einddatum wijzigen nu ik bijna zeker weet dat het niet geregistreerd is, maar zou wel de maand boete niet willen betalen mocht de verhuurster hierom vragen. Is dit inderdaad mogelijk, nu ik het bewijs heb dat ze het niet geregistreerd heeft?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 06 dec 2014 15:16

U moet inderdaad geen schadevergoeding betalen als het contract niet geregistreerd is.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 09 dec 2014 18:38

Behoudens vergissing bent u helemaal geen vergoeding verschuldigd.

De overeenkomst is niet geregistreerd en kennelijk bevindt u zich ook niet meer in de eerste driejarige periode.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

sloeberken

#4 , 09 dec 2014 20:39

De overeenkomst is niet geregistreerd en kennelijk bevindt u zich ook niet meer in de eerste driejarige periode.
Klopt niet, aanvang contract op15-10-2012 dus juist 2 jaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”