#23 , 03 dec 2014 13:48
ik heb al de betaalbewijzen, alsook de correspondentie naar de verhuurder en de advocaat,
de rechtsplegingsvergoeding bedroeg 1350euro de advocaat heer toen medegedeeld via e-mail dat indien we daarvan de helft betaalden dat er dan geen problemen meer zijn en het in orde was,
de achterstal die er was van 2 maand is dan ook wel volledig betaald + da helft van de 1350euro !
ik vind dit echt niet normaal, en zou het dan ook straf vinden als een vrederechter ons er uit zou zetten omdat we de maand waar we in zijn (december) nog moeten betalen.
dit heb ik nog nooit gehoord, ik begrijp best dat er tijdig moet worden betaald,
Ik heb de verhuurder toen ook laten weten dat er door omstandigheden van mijn partner nog van een 8 maand loon moest worden uitbetaald,
ook bewijs hiervan bezogt dat het zeker werdd uitbetaald, vandaar de laattijdige betaling.
hij heeft mij toen zelf via sms laten weten dat het tof was om hem dit te laten weten en dat het geen probleem was, tot we dan uiteindelijk naar de rechter moeten komen.
Zelf vind ik dit onrespectvol.
de verwarming hier is op propaangas vanuit een gaston hier naast de woning, deze was lek toen de vorige huurder de woning verlaten heeft,
de verhuurder verklaarde dat deze hersteld was,
Toen we belden om eventueel gas te laten komen vullen hebben ze ons gezegt dat deze nog geen nieuwe keuring heeft en nog niet kan gevuld worden.
Dus met gevolg werkt de verwarming niet.
Ook een metselwerk boven een raam is aan het inzakken en is ondersteund met een houten balk, deze zou hersteld worden maar tot op heden ook niets aan gedaan.
Nog een laatste vraagje is er geen EPC-attest verplicht voor de woning bij verhuur??? want denk dat hier niet veel van in orde is.
alvast thx