Niet registreren van huurcontract.

verhuurder65
Topic Starter

Niet registreren van huurcontract.

#1 , 20 nov 2014 17:03

Ik ben verhuurder van een handelspand met een geregistreerd handelscontract.Ik en huurder zijn akkoord gekomen
om het contract in der minne te verbreken na 1 jaar mits een vergoeding.
Op het registratiekantoor zegt men nu dat er geen notaris of vrederechter aan te pas hoeft te komen omdat
we samen tot een akkoord zijn gekomen en een verbrekingscontract tussen beide partijen voldoende is.
Is dat correct?Het pand wordt binnenkort opnieuw aan andere huurders verhuurd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 20 nov 2014 17:36

Ja, hoor. Dat is correct.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 nov 2014 19:49

Handelshuurwet Art. 3
[...]
Partijen kunnen te allen tijde de lopende huur eveneens beëindigen, op voorwaarde dat hun akkoord wordt vastgesteld bij een authentieke akte of bij een verklaring voor de rechter afgelegd.

Dit lijkt mij toch iets anders te zijn dan wat men u op het registratiekantoor verteld heeft.

Reclame

verhuurder65
Topic Starter

#4 , 20 nov 2014 23:13

kan er ook iemand zeggen , welke formulieren ik nodig zou hebben om zo een procedure te starten bij het vredegerecht ?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 nov 2014 18:22

Gewoon aan de griffie vragen wanneer u samen met de huurder mag komen. U hebt daar geen speciale formulieren voor nodig. Neem wel u huurcontract mee en de overeenkomst die u met de huurder gemaakt hebt.

Terug naar “Huren”