Allemaal irrelevant. Als de huurder aangeeft wanneer dit voor hem mogelijk is, heeft de verhuurder hier rekening mee te houden (en bij uitbreiding ook iedereen die iets komt doen in opdracht van de verhuurder). Het is zelfs als een gunst te beschouwen dat de huurder dit toestaat.De schrijnwerkers die glas plaatsten zijn sterk afhankelijk van de fabriek. De fabriek belooft om op 2 weken te leveren, maar dat kan ook uitlopen naar 3 of 4 weken als het druk is.
Zodra de schrijnwerker het glas binnenkrijgt, wil die het uiteraard plaatsen. Een kapitaalkrachtige aannemer heeft meer speling. Die kan het glas laten staan tot dat het de huurder uitkomt. Als het een minder begoede aannemer is, zal die willen plaatsen zodra het glas binnenkomt. Hij moet immers wachten tot dat het werk af is om te factureren of het risico lopen dat de klant (verhuurder) protesteert. Om die reden is het belangrijk voor de aannemer om zijn werk zo snel als mogelijk af te kunnen werken.
Alles heeft zo zijn redenen. Je staat in het leven alsof iedereen u onrecht wil aandoen. Ik kan u zeggen dat dit niet het geval is. De verhuurder en aannemer hebben het beste voor met uw appartement en zijn bewoners.
Als de aannemer of verhuurder u onrecht wil aandoen, hadden ze evengoed een hoekje van het oud glas kunnen breken bij het terugplaatsen. Dan is het een dringende herstelling die je moet gedogen, net zoals het rotte kozijn vervangen. De verhuurder heeft echter besloten om uw comfort te verhogen en uw verbruik naar beneden te halen. Ik denk dat het dan wel op zijn plaats is dat je de verhuurder bedankt in plaats van manieren te zoeken om tegen te werken. Als je zou geloven in karma, dan moet die slechte verhuurder toch een goede daad hebben begaan want het lot heeft ervoor gezorgd dat de aannemer morgen gewoon kan doorwerken.
Wat is dat voor onzin.Huurder en verhuurder moeten helemaal niet afspreken. Huurder en verhuurder moeten zich allebei schikken naar de aannemer voor een vlotte afhandeling. .
Je mag mij vertrouwen, zoals jij het hierboven beschrijft, gaat het niet in zijn werk. Er zijn bedrijven die dat kunnen (de grotere met veel personeel en bediendes), maar daar hangt een stevig prijskaartje aan vast. Hetgeen ik beschreven heb, is werken laten uitvoeren door een zelfstandige.Wat is dat voor onzin.Huurder en verhuurder moeten helemaal niet afspreken. Huurder en verhuurder moeten zich allebei schikken naar de aannemer voor een vlotte afhandeling. .
De huurder was geen vragende partij voor nieuwe ramen en krijgt ze samen met al de last die erbij komt kijken, opgedrongen.
De verhuurder had EERST overleg moeten plegen met de huurder en dan pas actie moeten ondernemen. Als de huurder aangeeft dit niet te willen, gebeurt het niet. Tenzij het dringende werken zijn dien iet kunnen wachten.
De verhuurder had verder aan de aannemer duidelijk moeten maken dat het niet gaat om zijn eigen woonst, maar om een woonst met een huurder in en dat het dus belangrijk is dat afspraken nagekomen worden.
Verhuurder had daarop met huurder moeten afspreken wanneer het voor de huurder zou passen. Een slimme verhuurder spreekt voor een aantal weken data af die passen voor de huurder zodat bij moeilijkheden er niet telkens opnieuw afgesproken moet worden.
Nergens, maar dan ook nérgens in dit specifiek verhaal moet de huurder zich ook maar schikken.
Je mag mij vertrouwen, zo gaat het wel in zijn werk. Daar een zelfstandige met niemand anders rekening heeft te houden dan met zijn klanten en zijn leverancier, en meestal zeer goed kan inschatten hoelang hij aan iets werkt, kan hij zeer nauwkeurig een planning opmaken en zich daar aan houden. En meestal is een zelfstandige nog flexibeler dan een grote firma, ik heb vaak genoeg van nabij gezien hoe op eenvoudige vraag van 1 klant men hemel en aarde beweegt om de planning aan te passen zodat dit uitkomt.Je mag mij vertrouwen, zoals jij het hierboven beschrijft, gaat het niet in zijn werk. Er zijn bedrijven die dat kunnen (de grotere met veel personeel en bediendes), maar daar hangt een stevig prijskaartje aan vast. Hetgeen ik beschreven heb, is werken laten uitvoeren door een zelfstandige.
Een zelfstandige zal ervoor zorgen dat hij kan. Het is aan de verhuurder om ervoor te zorgen dat hij dit tijdig met de huurder bespreekt, zodat hij dit tijdig aan de aannemer kan doorgeven, zodat deze tijdig zijn planning kan opmaken.TS wil dat de aannemer komt op een specifieke dag in de week (haar vrije dag). Aannemer heeft gemeld aan de klant dat die dag onmogelijk is. Ik zou graag weten van u, op welke basis dat de opdrachtgever (verhuurder) zijn aannemer kan dwingen om het werk toch op donderdag uit te voeren.