opzeg huur

hobbes
Topic Starter

opzeg huur

#1 , 13 mar 2008 13:21

Hallo,
Wij wonen in een huurwoning sedert 1/04/2006. In de huurovereenkomst staat, dat er opzeg mogelijk is door ons, mits 3 maanden opzeg. Ook staat erin dat er respectievelijk 3,2,1 maand boete verschuldigd is, bij opzeg in eerste, tweede of derde jaar.
Als ik nu mijn opzegbrief verstuur, gaat de opzeg dan in vanaf 1/04/2008. Maar bedraagt die boete dan 1 of 2 maanden? Volgens mij 1 maand, aangezien de opzeg effectief maar ingaat vanaf 1/04 hé? (even om zeker te zijn...)
Als wijzelf nieuwe huurders zouden vinden, geldt dit dan ook?? bv als we iemand vinden die er direct wil intrekken?

Alvast bedankt voor de hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2008 13:47

Wat telt is wanneer de overeenkomst een einde neemt, niet de opzegging.
Als u nu opzegt eindigt de overeenkomst einde juni 2008, dus tijdens het derde jaar en moet u één maand huur betalen.

Dit is ook het geval als u nieuwe huurders vindt. Deze vergoeding is verschuldigd, ongeacht of de woning een tijd niet verhuurd zal zijn.

scorpioen

hobbes
Topic Starter

#3 , 13 mar 2008 18:32

dank u voor het antwoord!!

Reclame

Terug naar “Huren”