verbreking kontrakt service flat woonzorg

stoli
Topic Starter
Berichten: 14

verbreking kontrakt service flat woonzorg

#1 , 11 jun 2014 13:12

Ik huur al zes jaar een service flat van ocmw de woonzorg. Mijn kontrakt houd in
dat alle kosten (buiten telefoon) inbegrepen zijn in de huishuur die voor een tweekamerflatje
toch bijna 500 euro bedraagt, jaarlijks herzien bij de index.
Nu krijg ik plots een schrijven dat alle oude kontrakten niet meer geldig zijn en dat mijn
huishuur geen extra's meer inhoud. Het komt erop neer dat ik vanaf nu bijna dezelfde
prijs moet betalen maar met een extra kost van 150 euro per maand voor algemene kosten.
Kan dit zomaar en heeft een kontrakt dan geen enkele betekenis meer ?????
150euro voor een beetje licht en verwarming is toch wel ruim berekend want plaats voor een
wasmachine of droogkast is er helemaal niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2690

#2 , 11 jun 2014 14:23

Als je van een prive-verhuurder huurt, moet die voor een herziening van de kosten naar de vrederechter.
Ik denk dat die huurcontracten van het ocmw een uitzondering hebben omdat ze met variabele huurprijzen kunnen werken, zij berekenen de huur toch aan de hand van het inkomen.
Ik zou mij daar geen vragen bij stellen en gewoon betalen, de hoofdzaak van het ocmw is toch om mensen die hulp nodig hebben te helpen, waarom zouden die zich bezig houden met de hulpbehoevende uit te melken.

stoli
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 12 jun 2014 08:15

Als je de huurprijzen in andere provincies bekijkt, de service die wekelijks vermindert, het onderhoud dat praktisch op nul staat, zou je anders reageren. Sinds de laatste 4 jaar
is Antwerpen een regelrechte ramp voor oudere belgen.

Reclame

Terug naar “Huren”