Huurindexering

XXL
Topic Starter

Huurindexering

#1 , 06 jun 2014 10:07

Ik verhuur sinds vorig jaar een appartementsblok en moet de huur gaan indexering, dit is in mijn huurovereenkomsten ook zo voorzien. Deze zou echter maar een meerprijs met zich meebrengen van 1,75€ (vb. 675 * 100,29 / 100,03). Kan ik een indexering overslaan ? Moet ik dit aan de huurders laten weten ?
Moet je de indexering jaarlijks doen ? En wat als de index zou dalen ?

Moet de indexeringsbrief aangetekend zijn ?

thx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 06 jun 2014 10:09

Ja, je kan een indexering overslaan en neen dat moet je niet laten weten. (maar dat mag je uiteraard)
Je bent niet verplicht van ooit te indexeren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2014 10:23

Als de index zou dalen (is al meermaals gebeurd) moet je ook de huurprijs verlagen, zeker als de huurder erom vraagt. Het systeem werk in beide richtingen. :(

Reclame

KJ86

#4 , 06 jun 2014 16:10

Als je een verzoek krijgt van de huurder om de huurprijs aan te passen aan de index moet je dat doen.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 06 jun 2014 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet terzake doend gedeelte post verwijderd.

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 07 jun 2014 00:22

Beste

Hou er wel rekening mee dat het recht op indexering snel verjaart. Mocht u van gedachte veranderen dan kan u dus later ook niet meer op uw beslissing terugkomen
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Huren”