Hey iedereen terug ik heb dus een mail gestuurd namelijk dit:
1. De basishuurprijs van de studio bedraagt 350 euro maar de laatste 2 jaar betaal in 375 euro hierdoor hebben jullie al een vooraf betaling van 2 maanden op de studio en moet ik eigenlijk 2 maanden niet betalen als ik dit wens waardoor het met indexatie 374.39 euro zou zijn vanaf nu. Zie afgesloten contract punt E.
2. Het indexcijfer is 112,74 niet 112,86 zie http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... alculator/" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Wettelijk mogen jullie maar 3 maanden huur terugvragen niet 4 dus jullie berekening daar klopt ook niet. Artikel 6 uit het Woninghuurwet.
4. Graag zou ik ook de verzekeringspolis willen zien zodat ik het betaalde bedrag kan vergelijken met de verzekeringspolis.
5. De reeds betaalde voorschot tot op heden is 650 euro met de indexatie daarbij moet ik dus in April nog 226.83 euro betalen en is de indexatie van 3 maanden terug ook al reeds betaald.
en kreeg als antwoord dit:
1. De basishuurprijs werd 2 jaar geleden verhoogd van 350 EUR naar 375 EUR omwille van het hogere verbruik die werd vastgesteld en heeft dus helemaal niets te maken met een indexatie. Er dient dus ook geïndexeerd te worden op het bedrag van 375 EUR.
2. Het indexcijfer is wel degelijk 112,86 punten aangezien de gezondheidsindex moet worden toegepast volgens het huurcontract en niet de consumptieprijsindex zoals u aangeeft.
3. Op dit punt heeft U gelijk en dient U slechts een regularisatie te doen van 3 maanden huur, nl. 3 maanden x 26,42 € = 79,26 €.
4. Zie bijlage.
5. Er zijn geen betaalde voorschotten geweest ivm indexatie, zie ook punt 1.
Maakt men al niet een fout bij punt 1 namelijk een huurprijs verhogen na 1 jaar kan dit wel zomaar?