hulp nodig om minnelijke schikking huur schrijven

rvantruien
Topic Starter
Berichten: 38

Re: hulp nodig om minnelijke schikking huur schrijven

#16 , 17 feb 2014 10:54

Blijkbaar doet hij bij de buren hetzelfde qua verwaarlozing, volgens een kennis die werkt in imoobiliën ruikt dit naar huisjesmelkerij, als is dat natuurlijk een groot begrip.

Nu vroeg ik mij af of ik samen met de buren iets kan doen?
Eerst eens goed praten natuurlijk, maar het lijkt me zo dat ze dezelfde zorgen/problemen hebben met dezelfde persoon.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2690

#17 , 17 feb 2014 16:53

Je kan dat best door de buren zelf laten beslissen, dan moeten ze gewoon een aanvraag indienen voor een woningonderzoek bij de desbetreffende dienst. Misschien is het aan te raden om te wachten op het resultaat van uw woningonderzoek. De gebreken bij hen zullen waarschijnlijk in lijn liggen met uw gebreken. Ze kunnen de verhuurder er dan op wijzen dat de herstellingen die bij u nodig zijn ook bij hen uitgevoerd dienen te worden. Als de buren willen blijven wonen, zal die manier van werken de relatie met de verhuurder een pak minder verzuren. Hoe lang loopt hun contract nog? Het is niet omdat uw pand verwaarloosd is dat de verhuurder een veroordeling kan oplopen voor huisjesmelker, anders zou het er zeer slecht uitzien voor de eigenaars van woningen in Gent. De grote steden in België hebben nu eenmaal een sterk verouderd aanbod aan huisvesting. Voor onder de noemer huisjesmelker te vallen moet je ook nog een prijs vragen die ver boven de marktconforme huurprijs zit. Dit kan je eenvoudig controleren door de eigenschappen (opp en locatie) van uw woning in te geven op de website https://www.woninghuurprijzen.be/

Ps: Als de eigenaar weet heeft van de procedure die jij opgestart hebt, heb je geen enkel drukkingsmiddel.
Eenmaal de procedure opgestart wordt, is ze niet meer te herroepen en dient de eigenaar ze toch volledig te doorlopen met of zonder u als huurder. Ik raad u aan om zo snel mogelijk een overeenkomst te maken, tenzij je het niet erg vindt om nog een tijdje te wonen.

rvantruien
Topic Starter
Berichten: 38

#18 , 18 feb 2014 11:25

Beste, ik heb zelf een minnnelijke schikking opgesteld, ik kan maar proberen om ze zo een beetje onder druk te zetten. Ik zal die hieronder posten en zou jullie willen verzoeken te reageren als er iets is wat er ZEKER niet mag instaan of wat er ZEKER NOG moet bijkomen.
Ah en hoe verzend ik dit, zelf al tekenen, in 2 voud verzenden en een deel terug laten sturen?


VOORBEELD

Opgemaakt, 15 februari 2014 , te Gent,



MINNELIJKE SCHIKKING
BEËINDIGEN HUUROVEREENKOMST


Tussen De heer *** en Mevrouw *** huurders van het pand gelegen te ***, 9000 Gent en
Mevrouw ****. Verhuurder van het pand gelegen te baliestraat 43, 9000 Gent.

1- Wij bevestigen dat de huurovereenkomst , getekend op 31 Oktober 2011 en lopend tot 31 oktober 2014, beëindigt wordt op datum van 15 Maart 2014.
De huurders (**** en ***) betalen nog de volledige huur van de maand Maart 2014.
De waarborg wordt door beide partijen gedeeld, dit wil zeggen XXX€ voor Mevr. ****t en XXX€ voor *** , ***.

2- Beide partijen onthouden zich van rechterlijke stappen tegen de andere partij om eender welke reden die verband houden met dit huurcontract.

3- De huurders verlaten het pand en laten dit pand achter in goede staat.

4- De verhuurder en huurders stellen een plaatsbeschrijving op op datum van 15 Maart 2014.

5- De huurders overhandigen de sleutels van het pand op datum van 15 Maart 2014 na akkoord over de plaatsbeschrijving.

Reclame

Terug naar “Huren”