Ik ging er altijd van uit dat wij een 9 jarig huurcontract hadden maar nu ik het vandaag nog eens van naderbij bekijk vrees ik dat het een huurcontract is van het korte type. Kan er iemand bevestigen over welk type contract dit gaat?
De duurtijd is als volgt geformuleerd:
Kan iemand mij helpen?Artikel 2: Duur
De huurovereenkomst wordt gesloten voor een termijn van 3 (*) jaar te rekenen vanaf 01/09/2006. Deze termijn vervalt op 31/08/2009 mits een opzegging van drie maand per aangetekende brief door de verhuurder of de huurder aan de andere partij.
(*) Een maximale termijn van drie jaar vermelden.
Bij ontstentenis van een opzegging binnen deze termijn zal de huurovereenkomst telkens voor een zelfde termijn tegen dezelfde voorwaarden worden verlengd.
In uitzonderlijke omstandigheden kan de huurder vroegtijdig de huidige huurovereenkomst opzeggen mits rekening te houden met:
- een vooropzegging van minimum drie maanden door middel van een aangetekend schrijven.
- betaling van een forfaitaire schadevergoeding van drie maanden huur.
Want ik ging er van uit dat het een huurcontract was van 9 jaar (3/6/9) waardoor we bij vooropzeg tijdens het tweede jaar slechts twee maanden huur schadevergoeding gingen moeten betalen (wettelijke bepaling ondanks anders vermeld in huurcontract). Bij het ondertekenen van het contract had de verhuurder immers ook meegedeeld dat hij dit niet zo strikt zou toepassen indien wij tijdens de huurperiode ook niet 'moeilijk' deden.
Alvast bedankt.