probleem met onze advocaat in een huurgeschil

ikke82
Topic Starter

probleem met onze advocaat in een huurgeschil

#1 , 13 jan 2014 09:46

graag afvies/info mbt tot onderstaande:

naar aanleiding van een huurgeschil zijn wij onterecht in het ongelijk gesteld. wij hebben beslist niet in beroep te gaan omdat het sop de kolen niet waard is.

Nu hebben wij al van in het begin een probleem gehad met onze advocaat en omwille van zijn nalatigheid hebben we de zaak eigenlijk ook verloren.

We hebben ook een klacht neergelegd bij de stafhouder, maar hij heeft beslist dat de advocaat niets verweten kan worden.

Vonnis dateert reeds van oktober en vragen sindsdien al de afrekening van de tegenpartij , maar tot heden nog steeds niets gekregen van onze advocaat terwijl de gerechterlijke intresten al wel lopen.

Vonnis is nog wel niet betekend door en deurwaarder,maar heb begrepen dat dit niet altijd gebeurt.

Wat betekent dit nu voor ons en wat moeten we doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ikke82
Topic Starter

#2 , 15 jan 2014 16:11

niemand die enig advies heeft ?

:cry:

Vandebos

#3 , 15 jan 2014 16:54

U kan op de griffie van het vredegerecht zelf het vonnis gaan afhalen en de erin vastgelegde vergoedingen in overleg met de tegenpartij reeds aan hen betalen.

Reclame

ikke82
Topic Starter

#4 , 20 jan 2014 13:02

is dit geen spelletje waarbij mijn advocaat onder 1 hoedje speelt met de tegenpartij: zolang vonnis niet betekenis is , lopen de gerechterlijke intresten en is dit wel een goede investering voor de tegenpartij uiteraard

hoe kan ik hier een eind aan maken ?????

Vandebos

#5 , 20 jan 2014 13:46

U heeft de advocaat in kwestie uit zijn opdracht ontheven?

Dan kan u steeds zoals reeds gemeld de zaak onderling met de andere partij (of hun advocaat) regelen. In het laatste geval zendt u deze een briefje of mail waarbij u deze ervan op de hoogte brengt dat uw advocaat van zijn taak in dit dossier heeft ontheven, dat u in het belang van iedereen (kosten en snelheid) het betekenen van het vonnis niet nodig acht en u hem vriendelijk verzoekt u de totaal verschuldigde som volgens de bepalingen van het vonnis te laten weten. dat u vervolgens dit bedrag op zijn derdenrekening zal overmaken met de door hem opgegeven mededeling. Indien de tegenpartij geen advocaat in de arm heeft genomen, rechtstreeks met hen afspreken.

Het vonnis zelf kan u op de griffie bekomen tegen een kleine onkost.

ikke82
Topic Starter

#6 , 23 jan 2014 10:37

ik heb de advocaat niet uit zijn functie ontheven , wel heb ik onderstaand bericht via mail gekregen op 2 decemeber 2013:

Geachte mevrouw,
Zoals U heden telefonisch werd gemeld, werd tegenpartij gevraagd zijn afrekening over te maken.
Gelet op het feit dat U niet in beroep gaat, sluit ik mijn dossier af en bezorg ik U dan mijn afsluitende staat van kosten en ereloon.
Met vriendelijke groeten,

Intussen zijn we al 23 janauri 2014 en heb ik nog niets ontvangen.

Eergisteren heb ik een mail gestuud naar de advocaat van de tegenpartij om mij de afrekening te bezorgen, maar ook van hem krijg ik geen antwoord.

WAT moet ik doen. Ik zou dit allemaal graag achter mij laten en vooral zou ik eigenlijk mijn advocaat aansprakelijk willen stellen, maar hoe begin ik hieraan?

ikke82
Topic Starter

#7 , 28 jan 2014 09:51

niemand???

sloeberken

#8 , 28 jan 2014 10:41

De advocaat van tegenpartij werkt enkel met u advocaat. Bij u advocaat er eens met spoed op aandringen om deze zaak af te handelen.
U kan enkel klacht indienen bij de balie van advocaten waar u advocaat lid van is, maar of dit iets gaat uithalen daar vrees ik voor.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ikke82
Topic Starter

#9 , 29 jan 2014 13:12

dus met andere woorden heb ik dikke pech en blijven de gerechterlijke intresten lopen , alhoewel ik al meerdere keren erop heb aangedrongen om te betalen.

dit kan toch niet waar zijn?

in wat voor een land leven wij ?

Terug naar “Huren”