Na anderhalf jaar vol problemen met de huisbaas te hebben gehad, heb ik het huurcontract opgezegd.
Al meer dan een jaar hebben wij vochtproblemen (buitenmuren vol scheuren, vochtinsijpeling,...), maar hebben geen enkel resultaat gehaald. We hebben geen stappen ondernomen bij de rechtbank.
De opzeg eindigt op 31 januari. Er zijn nog geen afspraken gemaakt voor een uittredende plaatsbeschrijving. Dien ik best in mijn belang te zorgen dat er een plaatsbeschrijving gebeurt voor het uittreden? Of is dit een taak van het immokantoor/ verhuurder?
Indien er geen uittredende plaatsbeschrijving is gebeurt, stuur ik dan best op 31 januari mijn sleutels naar het immokantoor?
Is het in het voordeel van de huurder als er geen uittredende plaatsbeschrijving is? Of kan de huisbaas later nog de schade verhalen?
Een collega vertelde me dat het een voordeel is als er geen uittredende plaatsbeschrijving is. Ik kon zijn redenering niet volgen aangezien er een intredende plaatsbeschrijving was, en de huissbaas alsnog de schade kan bewijzen?