Huurder zonder contract

SarahVerhuurder
Topic Starter

Huurder zonder contract

#1 , 25 dec 2013 23:55

Beste,
Mijn grootvader had een vriendin van hem toestemming gegeven om haar spullen tijdelijk te stockeren in mijn eigendom.
Mijn grootvader is inmiddels overleden en zijn vriendin weigert alle medewerking. Haar spullen staan nog steeds in mijn eigendom en ik weet niet hoe ik dit wettelijk kan oplossen. Ze beweert dat ze nooit een vergoeding moest betalen wat echter wel mondeling was afgesproken. Ze is momenteel niet te bereiken op haar woonst en ik kan haar dus niet contacteren om deze spullen te verwijderen uit mijn eigendom. Tevens weet ik niet wat haar domicilie adres is. Is er een manier hoe ik kan te weten komen waar zij ingeschreven is zodat ik een aangetekend schrijven kan sturen?
Ik hoop haar spullen zo vlug mogelijk te kunnen laten ophalen of weg te kunnen doen vermits de plaats waar haar spullen staan niet kan verhuurd worden en mij bijgevolg inkomsten ontzegd.
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 dec 2013 01:06

Heeft u haar officieel adres? Dan stuurt daar een aangetekend schrijven en een gewone brief naar. Hierin vermeld u gewoon dat u de het gebruik ter bede van de opslagruimte bij deze beëindigt aangezien ze de afspraken niet nakomt. Dat ze vanaf de kennisname van dit schrijven, de eerste aanbieding ervan door de postbode zoals de wetgeving voorschrijft, dertig dagen heeft om haar spullen te komen halen. Dat u haar anders verplicht zal zijn op haar kosten voor de rechter te dagen.

U sluit af met 'enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd.'

sloeberken

#3 , 26 dec 2013 10:51

Op de gemeente vragen voor haar huidig adres, als ze amtelijk geschrapt is zal het heel moeilijk worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 dec 2013 17:52

Echt niets geweten van die vrouw?
Telefoonnummer, nummerplaat auto...
Het is uw eigendom ... maar de vrouw had geen overeenkomst met u.
Dus hoe kan u weten dat die zaken van haar zijn en niet van uw grootvader en nu dus van u?

SarahVerhuurder
Topic Starter

#5 , 27 dec 2013 14:11

Het probleem is dat die vrouw bij mijn grootvader inwoonde en dus zijn telefoon gebruikte. Nu is ze daar weg maar ze heeft geen auto of telefoon. Ik heb geen contactgegevens en vroeger stond ze ook ingeschreven op mijn grootvader zijn adres. Ik denk dat ze ondertussen daar is uitgeschreven maar zelfs daar ben ik niet zeker van. Ik zal dat dus eerst navragen op de gemeente. Bedankt voor de informatie :)

Terug naar “Huren”