Op 31/12/2013 loopt onze opzegperiode ten einde. Het appartement staat al leeg sinds oktober. Immo nog steeds géén nieuwe huurder gevonden tot op heden. Al wekenlang vraag ik een afspraak voor de sleutelafgifte (en dan tegelijkertijd de plaatsbeschrijving en meteropnames voor verwarming en water). Eindelijk kreeg ik een afspraak van hen, nl op 17/12/2013 om 09u00. Ik was in het pand om 09u00, niemand te zien van het Immo kantoor, 45min te laat kwam de zaakvoerder toe, in slecht humeur, héél onvriendelijk en hij zei dat hij voor 10u00 weer weg moest. Toen ik hem 1 vraag stelde ivm het pand nl ivm de slecht georganiseerde bezoeken begon hij tegen mij te schreeuwen dat dat niet tot hun takenpakket behoort (nl klanten begeleiden naar leegstande panden voor verhuur) en dat ik een leugenaar ben en dat hij hier géén zin en tijd voor had en weg was hij na amper 8minuten daar geweest te zijn en niks van de beloofde en afgesproken taken te doen nl géén sleutelafgifte, géén plaatsbeschrijving en géén meteropnames m.a.w. hij heeft daar niks van zijn taken gedaan.
Ik heb diezelfde dag, en de dagen erna naar Immo gebeld, gemaild en geschreven (ook aangtekend schrijven) voor de bevestiging van een nieuwe afspraak voor 31/12/2013 of ten laatst op 31/12/2013. Maar géén enkele reactie van hen, géén enkel antwoord, géén enkele mail terug, ook géén schrijven en ook mijn telefoontjes beantwoorden ze niet terug!
Nu komt 31/12 héél dichtbij. Wat moet/kan ik nu doen opdat zij (immo) hun plicht doen voor 31/12/2013? en zodat ik géén extra kosten aangerekend krijg door hun nalatigheid en door hun niet uitvoeren van de veplichte taken bij einde opzegperiode ? Volgens mij zijn ze uit op het proberen aanrekenen van extra huur door het niet aannemen vd sleutels. En wat met de schade aangebracht (ev door hen opzettelijk) aan het appartment nadat ik de sleutels opgestuurd afgegeven heb?
Hoe kan ik in godsnaam dan bewijzen dat die schade er niet was op 31/12/2013 als er niemand buiten mij daar was om de staat vh pand vast te stellen. Ik heb reeds foto's genomen op 17/12/20132, en zal er ook op 31/12/2013 nemen (en filmen) maar is dat genoeg om mezelf te beschermen tegen hun laf onprofessioneel gedrag? Kan ik de concierge of de syndicus vh gebouw vragen om als derde (getuige) op te treden?
Of moet ik een deurwaarder aannemen ? Iemand een idee hoeveel dit mij gaat kosten? En kan ik die kosten dan verhalen op het immo-kantoor daar het door hun nalatigheid is dat ik die deurwaarder moet inschakelen om de staat vh pand vast te stellen op 31/12/2013
Hopend dat imand mij hier kan helpen ! Ben echt ten einde raad, we zijn 13jaar lang goede en op tijd betalende klant daar geweest en nu doen ze zo lelijk, onprofessioneel en laks. Onbegrijpbaar! En nu met de Feestdagen voor de deur

Mvg en Prettige Feestdagen voor iedereen !!