Hallo,
Vorig jaar hebben mijn vriend en ik een appartement gehuurd tot en met 31/08/2007 (= einde huurdontract). Vanaf 01/09/2007 was het appartement verhuurd aan nieuwe huurders.
Wij betaalden geen maandelijke syndic-kosten, maar kregen jaarlijks een afrekening van de syndic met de werkelijke kosten, waar wij dan ons deel (er zijn nog 2 appartementen in 'den blok').
Dus ook voor 2007 krijgen wij dus nu onze afrekening, waarvan de eigenares verwacht dat wij 8/12 betalen (dus voor de acht maanden van 2007 dat wij nog gehuurd hebben). De andere 4/12 zou worden betaald door de nieuw huurders.
In september 2007 (dus toen wij daar niet meer woonden) zijn echter werken uitgevoerd aan de gemeenschappelijke delen: nieuwe oprit aangelegd, haag weggedaan en nog enkele kleinere werken. Nu verwacht de eigenares dat wij ook hiervan 8/12 betalen, ondanks het feit dat wij nooit geniet gehad hebben van deze werken...
Kan dit zomaar of betalen wij enkel de kosten die effectief uitgevoerd zijn tijdens de periode dat wij daar gehuurd hebben (dus t.e.m. 08/2007). Dat lijkt mij het meest logische...
In het huurcontract staat niets vermeld over de verdeling van deze kosten...
Groeten,
Anneleen