huisbaas verhuurt aan 2 personen zelfde pand

leentje1234
Topic Starter

huisbaas verhuurt aan 2 personen zelfde pand

#1 , 13 dec 2013 19:20

ik heb een vraagje,

Ik heb een handelsruimte gehuurd voor een restaurant. nu naast mij zit er een evenementen zaal. We hebben dezelfde huisbaas. Blijkbaar heeft de huisbaas gezegd tegen de huurder van de evenementenzaal dat hij mijn pand mag gebruiken voor evenementen. kan dit zo maar ? Ik heb al ee npaar keer samen gezeten met de huurder maar hij zegt dat hij er recht op heeft zonder mij te vergoeden terijl ik casco gehuurd heb en dus alle investeringen gedaan heb in mijn pand. Nu dreigt deze huurder als ik hem niet toelaat in mijn pand dat hij naar de rechtbank stapt omdat dit duidelijk in zijn contract staat dat hij mijn pand ten alle tijden mag gebruiken.
kan dit zomaar ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 13 dec 2013 19:33

Als dit niet in u contract staat moet die andere huurder de verhuurder opvallen jij bent in zijn zaak dan geen partij.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

leentje1234
Topic Starter

#3 , 13 dec 2013 19:38

Neen in mijn contract staat er niets dat de huurder van de evenementenzaal ten alle tijden gebruik mag maken van mijn pand

Reclame

leentje1234
Topic Starter

#4 , 13 dec 2013 19:43

kan een huisbaas dit wettelijk zelf doen. Mij alles laten inrichten, verwarming,verlichting enzo. en ook toestemming geven aan een andere huurder van ee nander pand dat hij het mijne altijd mag gebruiken. Ik heb ee nrestaurant dus ik moet dan iedere keer al mijn tafels en stoelen wegzetten, mijn kassa en voorraad enzo kan iedereen dan aan. want de andere huurder verhuurt mijn pand aan 900 euzo. voor een evenement. zonder dat hij zelf dus aanwezig is waardoor mensen dus vrij aan al mijn spullen kunnen. Ik krijg niets van vergoeding. Dus mijn pand , mijn verwarming en verlichting waarvoor ik betaal. Bij schade mijn kosten en hij wint er 900 euro mee. en hij zegt dat ik mijn pand 10 eekends op een jaar gratis mag gebruiken. als ik meer dan 10 weekends wil open zijn of iets organiseren moet ik hem betalen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 dec 2013 19:50

Vraag uw buurman om te beginnen een kopie van zijn contract. En staat dat het effectief klopt wat uw buurman zegt, zal je naar de vrederechter moeten stappen. Het ius een probleem tussen uw buur en huisbaas. Hij heeft de vergissing begaan een ruimte 2 x te verhuren.
En indien mondeling, is het woord tegen woord. Vraag aan de huisbaas schriftelijk hoe het nu juist zit, en laat hem dat OP PAPIER zetten.

sloeberken

#6 , 13 dec 2013 21:46

Wie huurt en huur betaald voor iets dat met een contract beedigd is, is zolang hij huurt de baas in dat pand en dat kan niemand gebruiken of verhuren zonder toestemming van hem. Wie dat betreed zonder zijn toestemming is inbraak. Zou nogal absurd zijn dat ze gebruik maken van u zaak en u verwarming en elektriek zonder u toestemming. Dit is wel een heel bijzondere zaak
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 dec 2013 22:04

Maar u hoeft helemaal niets aan het evenementenbureau toelaten.
Zou er nog moeten bijkomen.
Is het een handelshuurcontract.
Als het niet in uw contract staat dan hoeft u dus niets weg te halen geen sleutels af te geven of deur open te doen of wat dan ook.
Als de evenementen vervelend worden en toegang eist belt u de politie.
Voor de rest vraagt evenementenbureau HUN contract eens ... indien ze niet boven water komen ga eens naar dienst registratie van uw regio.
Een Handelshuurcontract moet geregistreerd zijn om tegenstelbaar te zijn tgo derden. meestal wordt die opdracht en de kosten aan de huurder opgelegd ( is trouwens in zijn belang)
zie ook

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 87&t=43627" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”