vonnis vrederechter

sloeberken

Re: vonnis vrederechter

#16 , 18 nov 2013 11:29

U kan altijd met een andere advocaat in beroep gaan, want U advocaat heeft blijkbaar zijn werk niet ernstig genomen.
In beroep word de zaak volledig opnieuw behandeld, jullie moeten uitmaken of het zinvol is om in beroep te gaan, hier kan weinig over gezegd worden daar het vonnis hier voor ons onbekent is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ikke82
Topic Starter

#17 , 20 nov 2013 11:26

ik ben advies gaan inwinnen bij een advocaat en die heeft me laten weten dat het proces economisch niet de moeite is om beroep aan te tekenen.

ik heb het er heel moeilijk mee om me hierbij neerlegen want ik baal er enorm van deze zaak verloren is en dat zulk onrechtvaardigheid kan bestaan , enkel en alleen omdat onze advocaat ons niet heeft verdedigt en onze zaak niet ernstig heeft genomen.

Is het niet zo dat een zaak in beroep volledig opnieuw wordt behandeld?

sloeberken

#18 , 20 nov 2013 12:36

De zaak in beroep word volledig opnieuw behandeld, als je u benadeeld voelt is er maar een oplossing hoger beroep aantekenen binnen de maand na betekening van het eerste vonnis.
Vraag eens inlichtingen bij de huurdersbond die kunnen het volledige dossier nakijken of anders in de wetswinkel.

Reclame

ikke82
Topic Starter

#19 , 29 nov 2013 15:04

we hebben verschillende advocaten aangesproken en hoewel onze zaak verdedigbaar is ,is het volgens hen het sop de kolen niet waard.

Het is dus niet de moeite om in beroep te gaan omwille van de kosten.

Ik vind het toch heel jammer dat het rechtsstysteem faalt en zulke onrechtvaardigheid kan bestaan.

sloeberken

#20 , 29 nov 2013 15:36

Als u eist om beroep aan te tekenen dan moet dit, je kan dit ook via een deurwaarder.

mava105
Juridisch actief: Nee

#21 , 29 nov 2013 15:50

Was jij dan niet aanwezig bij de zitting waarop uw advocaat zijn akkoord gaf? NOOIT afwezig blijven op een rechtbank. Loopt altijd slecht af, als je zelf niets hebt kunnen zeggen..

ikke82
Topic Starter

#22 , 29 nov 2013 16:21

helaas was ik dus niet aanwezig met alle gevolgen vandien.

een mens gaat ervan uit dat wanneer hij/zij een advocaat inhuurt , deze zijn/ haar belangen verdedigt en al het mogelijke doet om een zaak te winnen

hoewel er zoveel bewijzen zijn, zwart op wit, maar als die natuurlijk niet worden aangewend kan er niets mee gedaan worden

ik vind het echt ongelofelijk en onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren en brave burgers weer onterecht gestraft worden en dat de huisbaas er zomaar weg wegkomt

sloeberken

#23 , 29 nov 2013 16:31

Waarom teken je dan geen beroep aan, dit moet wel gebeuren voor de 30 dagen na betekening van het vonnis.

mava105
Juridisch actief: Nee

#24 , 29 nov 2013 16:38

al het mogelijke doet om een zaak te winnen
Niet alle zaken worden gewonnen hoor. Een raadsman kan ook beslissen om de schade te beperken, en als je er dan niet zelf aanwezig bent, heb je natuurlijk niets meer inde pap te brokken.

ikke82
Topic Starter

#25 , 29 nov 2013 21:02

omdat alle advocaten die we hebben gesproken het afraden.

ik begrijp het ook niet maar als er verschillende het afraden dan lijkt het me niet slim om daartegen in te gaan aangezien ik er niets van ken

sloeberken

#26 , 29 nov 2013 22:36

Je geeft geen deteails hier, dus is het ook onmogelijk u juist te informeren.

ikke82
Topic Starter

#27 , 02 dec 2013 15:26

het is een lang verhaal die ik in grote lijnen heb geplaatst op 14 nov 2013 12:44
verhuurder beschuldigt ons ervan dat wij zijn appartement hadden bezet en ook hier draaien we op voor de kosten
verhaal hierachter is:
op 20/7 hadden we een brief gestuurd om de huisbaas op de hoogte te stellen dat we zouden opzeggen. Omdat we niet wisten of het huurcontract al dan niet geregistreerd was hebben we dan ook geen datum vermeld.
Zo sluw als onze huisbaas was heeft hij pas op 31/7 gereageerd dus waren we verplicht om de maand augustus in het appartement te blijven. u begrijpt toch dat we niet van d ene dag op de andere de straat op kunnen met onze meubels en hebben dus gewoon huur betaald.

- slotplaats werd vervangen naar aanleiding van een inbraak waarbij het slotplaat een beetje verwrongen is: factuur werd destijds door de slotenmaker naar eigenaar gestuurd en nu moeten wij opdraaien voor die factuur
kopie van factuur en pv van verhoor werden bezorgd aan de advocaat, maar hij heeft hier niets mee gedaan ; er was geen verweer op dit punt

- er was een probleem met de stookketel
ook hier werd het mailverkeer integraal bezorgd aan de advocaat, maar ook hier weer geen verweer.

wat slotplaat en stookketel trouwnes betreft staat in het huurcontract letterlijke dat schade door overmacht niet ten laste zijn van de huurder.

Wij draaien ook op voor de rechtsplegingsvergoeding

De adviezen van verschillende advocaten is om niet in beroep te gaan omdat het sop de kolen niet waard is , maar ze erkennen wel dat indien de zaak van in het bgein goed was opgevolg door een goede advocaat dat we de zaak wel hadden gewonnen.

daarom heb ik er enorme moeite mee op het gewoon hierbij te laten

Terug naar “Huren”