Geachte,
Wij staan op het punt te verhuizen naar een heel mooie woning. De eigenaars zijn vriendelijk maar ook heel streng. Ons probleem is het volgende; bij het bezichtigen van de woning was er alleen sprake dat mijn vriendin en ik het huis ging betrekken en wij hebben dit ook zo overgemaakt aan de eigenaars. Nu, het huurcontract is getekend en we staan op het punt om aankomende zaterdag de woning te betrekken. Maar dit weekend was er een familiale crisis waardoor mijn zwaar gehandicapte moeder opeens op straat kwam te staan. Door de zware problemen zie ik mij dus genoodzaakt om mijn moeder in huis te nemen.Maar nu komt mijn vraag; aangezien deze eigenaars heel precies,punctueel en streng zijn hebben wij nog niet de moed gehad om deze op de hoogte te stellen, ook uit angst dat zij niet akkoord zouden zijn dat ik mijn moeder in huis neem. Kunnen zij daar dan over beslissen om ons het huis niet te verhuren? En is dit niet onderverhuren, ook al is dit mijn moeder? Wat lijkt u het beste? Want het liefst van al spelen wij open kaart en willen we gewoon eerlijk zijn tegen die mensen maar we zitten nu wel in een delicate situatie want de sleutels van onze huidige woning worden volgende week afgegeven.
Nog één laatste vraag; kunnen zij ons wettelijk verbieden om de binnenmuren niet in de onze gewenste kleuren te laten schilderen? Want zij hebben onlangs nog maar alles wit geverfd, heel goed gedaan wel, maar ze hebben ons mondeling gezegd dat dit wit moet blijven. Maar wit is maar wit vinden wij.
Hopelijk hebt u duidelijke antwoorden voor ons , hopelijk voor zaterdag.
Met vriendelijke groeten