Rekening van loodgieter. Huisbaas of huurder ? Hulp !!

Miguel
Topic Starter

Rekening van loodgieter. Huisbaas of huurder ? Hulp !!

#1 , 20 nov 2013 18:42

De huisbaas verwittigde me dat er een loodgieter zou langskomen om de CV te controleren.
Het is me niet duidelijk waarom.
De controle-loodgieter is 30' in de kelder geweest om de toestellen te controleren en alles was in orde.
De loodgieter rekende me 350 € !!!! aan en die diende IK te betalen…
De huisbaas zei me dat deze rekening voor mij was …
In het huurcontract kan ik geen enkel artikel vinden waarop de huisbaas zou kunnen besluiten dat ik die som moet betalen.
Wat nu ????

Dank voor de hulp via jullie antwoorden en tips !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2013 18:54

Mogelijks heb jij nagelaten uw CV installatie te laten kuisen en nakijken. Wettelijk verplicht om het jaar voor een stookolie installatie (inbegrepen vegen schoorsteen), en om de 2 jaar voor een gasinstallatie. Dat moet je sowieso doen, zelfs als staat het niet uw de huurovereenkomst.
Ik denk niet dat verhuurder zomaar op eigen initiatief een loodgieter kan sturen voor het uitvoeren van dit werk. Hij kan u hooguit vragen het te doen, eventueel via aangetekend schrijven.
De prijs van 350 € lijkt me wel sterk overdreven. Voor mijn gasinstallatie betaal ik (kuisen en afstelling) juist geteld 80 € + 6 % BTW. In een appartement-mede-eigendom betalen ze 300 + 6% BTW € maar dan te delen door 9 appartementen. Het is dus een grote installatie.

Turaki

#3 , 20 nov 2013 19:01

Contractueel heb je geen enkele verbintenis met de loodgieter, en dus kan deze onmogelijk eisen dat je de factuur betaald.

Reclame

Vandebos

#4 , 20 nov 2013 19:49

Welk detail staat op de factuur in kwestie? Werden er onderdelen vervangen?

Terug naar “Huren”