Bij het vertrek is er een plaatsbeschrijving gemaakt waarin vermeld stond dat het vuur & oven vuil was en het gras niet afgedaan.
Voor de badkamer was de douchekop te oud en de spiegel,zeephouder en handdoek houder in de badkamer waren er niet.
De originele douchekop hebben we terug gehangen maar de andere spullen waren gewoon te oud om terug te hangen dus hebben we deze in de garage gelegd.
Mijn vriendin was bij de plaats beschrijving bij en wist hier jammer genoeg niet van.
We hebben in de dagen daarop nog enkele keren gebeld naar het huur kantoor om de status van onze waarborg te vragen
maar kregen elke keer te horen dat ze er nog mee bezig waren.
Het huur kantoor heeft nu een kosten raming binnen gestoken met de volgende bedragen :
-230 euro voor spiegel,douchekop + slang, lamp, zeephouder, rekje & handdoekhouder
-130 euro voor het installeren van dit materiaal + opkuisen keuken + tuin(er werden hier 8 hobbyist werk uren voor geteld)
-70 euro voor het opmaken van het bestek(wat door hun gedaan was)
Is dit wel correct? Wij moeten toch niet opdraaien voor de aankoop van nieuw materiaal omdat het te oud geworden is.
Ok het hing er niet en misschien hebben ze het niet gevonden maar zomaar een aankoop doen zonder mij eerst te contacteren
of de kans te geven om het te maken lijkt mij niet correct.
Hadden ze het gewenst was ik ook nog even het gras gaan afdoen en de oven gaan kuisen...
Wat het in mijn ogen helemaal onredelijk maakt is dat we zelf de badkamer + keuken herbetegeld hebben
Deze tegels kwamen los maar ze wouden ze er enkel opnieuw tegen plakken.
We zijn dan overeengekomen om enkel de badkamer te herbetegelen als zij de tegels terugbetaalden.
Dit heeft ons heel wat meer tijd en geld gekost dan 8 uren
maar ik krijg te horen dat we toen een overeenkomst hadden en that's it.
Ook de 70 euro plaats beschrijving vind ik verdacht.
Het is door de firma zelf gedaan en niet uitbesteed, mogen ze dan hier kosten voor aanrekenen?
Alle meningen en opinies welkom(ook al vind je dat de verhuurder volledig in zijn recht is

Alvast bedankt!