Opzeg 3-6-9 huurcontract door één van partners

chrisvd
Topic Starter

Opzeg 3-6-9 huurcontract door één van partners

#1 , 16 okt 2013 10:22

Mijn vriend en ik tekende exact een jaar geleden samen een 3-6-9 huurcontract.
Nu een jaar later hebben we beslist een punt te zetten achter onze relatie.

Hij zou vertrekken uit het appartement en ik zoek er nog even te blijven wonen.
Omdat hij zich wil zeker stellen en geen verantwoordelijk meer heeft moest er iets mislopen, wil hij het huurcontract laten aanpassen.

Wat is hier de beste oplossing voor?
Ikzelf zie het niet zitten om volledig terug van in het begin van mijn 3-6-9 termijn te beginnen. Kan ik dit op één of andere manier toch omzeilen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 okt 2013 11:25

U kan allen samen, dwz alle huurders en de verhuurder(s), onderling een document opstellen dat bv van 01/01/2014 X zich uit het huurcontract terugtrekt, Dat vanaf dat ogenblik Y de gehele verantwoordelijkheid, met uitzondering van de kosten die x en y nog samen gemaakt hebben toen ze samenwoonden en die nog niet verrekend zijn, op zich neemt.

Opgemaakt te ..... op ...... in evenveel exemplaren als er partijen zijn waarvan ieder exemplaar door alle partijen wordt gehandtekend met de bijgevoegde tekst gelezen en goedgekeurd.

Dit als bijlage met het huurcontract laten registreren. (is gratis)

chrisvd
Topic Starter

#3 , 16 okt 2013 11:55

En op die manier blijft de ingang van het huurcontract nog steeds staan op een jaar geleden?
(belangrijk voor 3-6-9)

Reclame

Vandebos

#4 , 16 okt 2013 14:14

Jawel.

Let wel, dit is een werkwijze die enkel opgaat als alle partijen hiermee akkoord gaan. Indien de verhuurder bijvoorbeeld niet akkoord wil gaan omdat u in zijn ogen onvoldoende financiële middelen hebt om het pand alleen te huren rest er je vriend enkel een procedure voor het vredegerecht.

Terug naar “Huren”