huur kontrakt van 1 jaar

mary
Topic Starter

huur kontrakt van 1 jaar

#1 , 14 okt 2013 13:37

sinds 16-7-2013 huur ik een gelijksvloers app en dit met een kontrakt van 1 jaar nu heb ik een opzegbrief gekregen van huisbaas
er staat niks van rede op er zijn hier 6 app en 5 eigenaars die niet overeen komen voor herstellingen in kelder de urine van alle bewooners loopt er gewoon in ik heb longziekte en na 1 maand moest ik al opgenomen worden ziekenhuis ik ben ingeschreven voor sociale woning maar wachtlijst
ik woon hier nog maar 3 maand huur word betaald
mijn opzeg begint te lopen vanaf 14-4-2014 3maand
mijn vraag is als ik tussen nu en einde kontrakt andere woonst vind mag ik dan vroeger weg of kan verhuurder dit weigeren
wie weet raad
mvg mary
als je geld hebt kan je geholpen worden
maar mensen met weinig trek u krijt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 14 okt 2013 13:56

U hebt een contract van korte duur.

Als ik mij niet vergis is dit NIET opzegbaar, tenzij 3 maanden voor de einddatum (16/07/2014).

Vandebos

#3 , 14 okt 2013 14:07

Een contract van bepaalde duur is normaliter niet opzegbaar. Het beste wat u kan doen is met de verhuurder even snel rond de tafel te gaan zitten en inoderlinge overeenstemming een documentje opstellen waar eenvoudigweg in staat dat u de opzeg aanvaard op voorwaarde dat men u het recht van een tegenopzeg met een opzegperiode van 1 maand toekent.

Reclame

mary
Topic Starter

#4 , 16 okt 2013 12:45

alvast bedankt voor de reactie
ma ik begrijp het niet goed
als ik binnen 2a3 maand een andere woonst heb mag ik dit pand zonder problemen verlaten ?
want mijn gezondheid lijd er erg onder
mvg mary
als je geld hebt kan je geholpen worden
maar mensen met weinig trek u krijt

Terug naar “Huren”