Huurder is zomaar weg gegaan

Iziuy
Topic Starter

Huurder is zomaar weg gegaan

#1 , 12 okt 2013 19:32

Hallo forum leden,

Mijn vader heeft een probleem met zijn huurder ; ik zelf heb voor mijn vader een contract opgesteld zodat hij alles op papier heeft wat er is afgesproken.
De huurder heeft de contract ook als kopie voor zijn eigen administratie.

Meneer is ingetrokken met zijn gezin er is een contract gemaakt voor 1 jaar die op 28-01-2014 zal het beëindigen. Ik heb een contract opgemaakt volgens de regels die je kan vinden bij de rijksoverheid huurbescherming ect.

Via iemand ander word ik op hoogte gebracht dat meneer de huis aan het legen was terwijl in de contract staat dat hij minimaal 3 maanden van te voren en schriftelijk moet afleggen wat zijn reden hiervoor is dat hij de huurcontract wilde verbreken. Zelf is mijn vader er achterna gegaan en heeft hem gebeld meneer geeft aan dat hij de huis pas gisteren (dus vrijdag) heeft geregeld en dat hij heel erg druk had waardoor hij mijn vader niet op hoogte heeft kunnen brengen.

Wat moet ik doen?
Waar heb ik recht op?

Alvast bedankt voor jullie advies

Groetjes,

Nalan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 12 okt 2013 19:56

rijksoverheid huurbescherming ??

Betreft het een huis in Nederland?

Vandebos

#3 , 12 okt 2013 20:05

Beste Noorderbuur, http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaat je stukken beter helpen.

Reclame

Terug naar “Huren”