ingebrekestelling + huurprijsverlaging

Mosantu
Topic Starter
Berichten: 10

ingebrekestelling + huurprijsverlaging

#1 , 07 okt 2013 09:16

Beste,

Wij wonen reeds 3 jaar in een appartement (slechts 4 jaar oud) met problemen ivm een niet sluitend raam, verwarming, ventillatie en daaruitvolgend ook condens/vocht. De verhuurder werd op de hoogte gebracht van de problemen. We hebben voor deze zomer ook een redelijke termijn voorop gesteld tot september om de problemen aan te pakken. Er is echter nog steeds niets veranderd.

We hebben in september onze opzeg gegeven omdat we merken dat het toch nooit zal opgelost geraken. Aangezien we nu wel nog 3 maanden moeten blijven hebben we nu ook een aangetekend schrijven als ingebrekenstelling klaarliggen. Maar blijkbaar hebben we ook recht op huurprijsverlaging. Kunnen we de vraag voor huurprijsverlaging in dezelfde brief voegen?

Onze huisbaas vertoont ook niet de neiging op berichten te reageren. Wat als hij op die ingebrekenstelling/de vraag voor verlaging huurprijs niet reageert?

Mogen wij een voorstel doen voor een nieuwe huurprijs en schrijven dat wij deze zullen hanteren indien er tegen de volgende maand geen overeenkomst/minnelijke schikking is? Op die manier zou het in ons voordeel zijn als de huisbaas niet reageert. Ander zal alles gewoon bij het oude blijven: slecht appartement, hoge huurprijs en opzeg van 3 maanden.

De drie vragen waar wij eigenlijk mee zitten staan dus in het vet. Wij danken jullie bij voorbaat voor de reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 07 okt 2013 11:08

Heb je verhuurder vroegen reeds in gebreke gesteld via AS of mail en heb je die bewijzen nog.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Mosantu
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 12 okt 2013 12:47

Alle communicatie verliep tot nu toe via mail behalve de brief voor het opzeggen van het appartement, die was aangetekend.
Alle mails zijn tot nu toe beantwoord door de verhuurder en ze zijn ook bewaard.
Via bovenvermelde mails werd de verhuurder al meermaals op de hoogte gesteld van problemen en een termijn werd opgegeven aan de verhuurder. In principe lijkt mij dat de voorwaarden voldaan zijn opdat de verhuurder in gebreke gesteld kan worden maar we hebben dit nog niet expliciet laten weten.

Reclame

Terug naar “Huren”