Ondergronds lek - water verloren

KL77
Topic Starter

Ondergronds lek - water verloren

#1 , 11 okt 2013 15:43

Ik huur een appartement en sinds enkele maanden is er een ondergronds lek.
Hierdoor gaat er bij mij heel wat water verloren en mijn laatste factuur was hierdoor een stuk hoger.
De watergroep vond deze kost 'te klein' voor een minnelijke schikking of 'lektarief' toe te passen.

Het lek is nog steeds niet opgelost en mijn verzekering dekt deze kosten niet omdat het lek deel uitmaakt van het gebouw.
De eigenaar doet moeilijk en blijft beweren dat ik mijn verzekering hiervoor moet aanspreken, terwijl hij heel goed op de hoogte is van de locatie van dit lek.

Gisteren was er een loodgieter aanwezig enhij zei me dat het ondertussen om duizenden liters gaat, ik heb nu al schrik voor de volgende factuur.

Het kan toch niet zijn dat ik voor deze kosten moet opdraaien?
Welke stappen kan en mag ik ondernemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 okt 2013 19:07

Van wie zijn de buizen?
Vereniging mede-eigenaars dus een buis die meerdere punten bediend of alleen een van uw appartement.
In het laatste geval is het de verhuurder die instaat voor de herstelling.

U zal de huisbaas moeten aanmanen met een aangetekend schrijven waarin u stelt:
- u hem aansprakelijk houdt voor al het verlies en daarvoor schadevergoeding vraagt ten belope van de surplus op de factuur.
- u binnen de 10 dagen na ontvangst van de brief een definitieve regeling wil afgesproken hebben eveneens binnen de vb maand oktober.
(Hangt een beetje af wat er allemaal moet uitgebroken worden)
- Indien geen antwoord dat u niet zal nalaten wegens nalatigheid de verhuurder te dagen voor de bevoegde vrederechter
En hier ook al eens lezen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 87&t=44510" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Huren”