Overname meubels

Semmie
Topic Starter

Overname meubels

#1 , 07 okt 2013 13:45

Ik ben begin september verhuisd en heb voor dat appartement een nieuwe huurder gevonden.

Ik en de nieuwe huurder zijn toen overeengekomen dat hij mijn zetel en tv-kast zou overnemen voor een prijs van 500 en een betaaltermijn van 2 weken.

Nu, een maand verder heb ik nog steeds geen cent gezien en heb ik reeds een verhuiswagen laten komen voor andere spullen, maar deze zetel en tv-kast bleven dus staan.

Hij vertelt mij nu dat hij de meubels niet meer kan overnemen en dat ik ze terug mag nemen. Zijn reden: hij wou ze alleen overnemen om mij kosten te besparen van een verhuislift maar kan uiteindelijk de meubels niet betalen.

Ik heb niks op papier staan van deze overname, maar wel een paar sms-berichten waaruit blijkt dat hij de spullen zou overnemen.

Mijn vraag: voor mij is het natuurlijk geen probleem om deze meubels terug te nemen en ze te verkopen aan iemand anders, alleen zal ik hiervoor dan weer een verhuiswagen moeten huren en dat kost veel geld, kan ik deze kosten door hem laten betalen?

Groetjes Semmie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 okt 2013 13:54

je kan in principe de koop alsnog laten uitvoeren indien je sms'en voldoende bewijs zouden zijn. Indien hij geld heeft, kan je dit voor de vrederechtbank vorderen.

Semmie
Topic Starter

#3 , 07 okt 2013 14:29

je kan in principe de koop alsnog laten uitvoeren indien je sms'en voldoende bewijs zouden zijn. Indien hij geld heeft, kan je dit voor de vrederechtbank vorderen.

Geld dit ook voor de kosten van de verhuiswagen?

Reclame

sloeberken

#4 , 07 okt 2013 14:39

Ik denk dat je heel zwak staat daar je geen enkel getekend document hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

j.demoor

#5 , 09 okt 2013 08:22

“Art.1323.Hij tegen wie men zich op een onderhandse akte beroept, is verplicht zijn schrift of zijn handtekening op stellige wijze te erkennen of te ontkennen...Art.1325.Onderhandse akten die wederkerige overeenkomsten bevatten, zijn slechts geldig voor zover zij opgemaakt zijn in zoveel originelen als er partijen zijn die een onderscheiden belang hebben...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”