Mijn huisbaas wil plots allerlei kleine werkjes aan zijn appartement uitvoeren.
Kan dit zo maar?
Deze werken zijn niet dringend.
In de maand juli en augustus is de huisbaas al 3 of 4 keer langs geweest om een gat (nov 2011 aangetekend gemeld) aan de buitenkant van het raam te repareren en het raam terug te verven.
Daarna wou hij plots de balustrade van het balkon vooraan verven.
Nu wil hij nog eens langskomen om de werken aan het raam te voltooien en hij wil ook de balustrade op een tweede balkon verven.
We hebben al een 6 tal maanden een mingenot gekend zonder enige vergoeding omdat ze het appartement aan het renoveren waren (buitenkant). (3 maand voorkant helemaal afgeplakt, 3 maand de achterkant, toegang tot garage werd hierdoor verhinderd)
Ik wil gerust de huisbaas soms binnen laten, maar langs de andere kant moet ik me in bochten wringen om iemand te vinden die tijdens kantooruren de huisbaas kan binnenlaten. We huren met 2 en zijn pas allebei na 18u thuis op werkdagen. In het weekend wens ik geen bezoek van de huisbaas te krijgen.
Ik heb dit jaar ook genoeg in de werken geleefd en ben eindelijk wat toe aan rust op mijn appartement.
Ik wil hem nog 1 keer laten langskomen, maar dan zou ik graag hebben dat alle werken tenzij dringend tot het einde van het jaar stoppen.
Hoe pak ik dit aan?
Ik stel ook vast dat de huisbaas minstens 1 keer om de 2 weken rondloopt in de gemeenschappelijke delen om na te gaan of alles ok is.
Kan dit zo maar? Hijzelf woont niet in het gebouw?
Hij loopt ook vaak achter het gebouw rond en spreekt met bewoners om na te gaan of alles in orde is.