huur niet betalen in opzegperiode

girafke
Topic Starter

huur niet betalen in opzegperiode

#1 , 22 dec 2007 13:30

Wij hebben een huurder waarvan de opzegperiode loopt van okt tem dec.
Deze wil de laatste maand niet betalen omdat ze er niet meer wonen. We hebben al een aangetekend zenden gestuurd maar krijgen hierop geen antwoord. De huurwaarborg is nog niet ondertekend, dus kunnen wij dit hiervan aftrekken. Maar hoe gaat dit dan allemaal in zijn werk? En wat als zij dan toch nog niet akkoord gaan? Kan iemand mij helpen? :?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 22 dec 2007 13:42

Wel wat meer uitleg nodig.... staat die huurwaarborg op een geblokkeerde rekening ? Dan kunt ge er in elk geval niet aan en zal de zaak vr. de vrederechter moeten komen.

Is de woonst ondertussen reeds bewoond ?

Normaal moet hij idd die ltste maand ook betalen.

girafke
Topic Starter

#3 , 22 dec 2007 14:49

ja, de huurwaarborg staat op een geblokkeerde rekening.

het pand is wel terug verhuurd maar deze wil niet betalen omdat de andere in de opzegperiode zit tot eind december.

ik zit met mijn handen in het haar. (ik word er zelf ziek van)

Reclame

JohnD

#4 , 22 dec 2007 17:00

ja, de huurwaarborg staat op een geblokkeerde rekening.

het pand is wel terug verhuurd maar deze wil niet betalen omdat de andere in de opzegperiode zit tot eind december.
Dat lijkt me waanzinnig. Ik zou onmiddellijk een aangetekend schrijven naar die persoon sturen met de vermelding dat dat totaal zijn zaken niet zijn (hoe kan die dat trouwens weten dat degene die het pand reeds verlaten heeft nog in de opzegperiode zit). Reageert hij binnen de week niet kunt ge gewoon nr. de vrederechter stappen. Volgens wat ge zegt hebt ge veel kans om deze zaak te winnen. Ik zou ook schadevergoeding eisen. Iemand die een woning betrekt en vanaf de eerste maand reeds niet betaalt is echt ongehoord. Hopelijk voorziet de vrederechter hier een goed sanctie voor die persoon.

Terug naar “Huren”