clausule vroegtijdig verbreken huurcontract

adg
Topic Starter

clausule vroegtijdig verbreken huurcontract

#1 , 05 aug 2013 11:46

hallo,

Ik ben een student te leuven en wens een kot te huren.
Het is een 3-6-9 contract, we waren overeengekomen een clausule op te maken indien ik mijn studies vroegtijdig opzeg.
In de clausule zou staan dat ik 1 maand extra huur zou betalen als ik het contract vroegtijdig zou stopzetten.

Nu heb ik die clausule gekregen maar ben niet zeker of dit helemaal conform is met wat we afgesproken hebben

clausule:
"Ongeacht de bepalingen in het onderhavige huurcontract voor wat betreft de opzegvergoeding bij het opzeggen van de huurovereenkomst door de huurder, komen de verhuurder en de huurder het volgende overeen: indien de huurder opzegt tijdens de eerste 3 jaren verbindt hij zich er toe om de kosten van de herverhuring (btw inbegrepen) ten zijne laste nemen.
De verbrekingsvergoeding komt aldus te vervallen."

Kan mij hier iemand bij helpen? Ik zou het erg appreciëren :)

mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2013 12:33

Hieronder de huurwet. Even lezen.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki

#3 , 05 aug 2013 12:36

Dat is inderdaad zeer vaag. Kosten voor wederverhuring omvatten ook het bekendmaken van beschikbaarheid, en als de verhuurder nu plots een spotje op TV wil maken, zou dit ook voor u zijn.

Kan u niet huren via een standaard contract van de universiteit? 3-6-9 is nogal ongewoon voor een kot.
Hier vindt u meer info:
https://www.kuleuven.be/studentenvoorzi ... acten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

adg
Topic Starter

#4 , 05 aug 2013 14:49

ja ik vond het ook nogal ongewoon,
maar de medewerkster van de agentschap zei me dat dit gelijk is aan 1 maand huur?
Lijkt me zeer raar, ik wil natuurlijk niet zo'n contract tekenen met deze clausule.

Turaki

#5 , 05 aug 2013 14:51

maar de medewerkster van de agentschap zei me dat dit gelijk is aan 1 maand huur?
Zolang dit niet op papier staat, zou ik hier niet van uit gaan.

Niet tekenen lijkt mij hier de beste beslissing.

adg
Topic Starter

#6 , 05 aug 2013 14:53

ja ik denk ook dat dit de beste oplossing is,
dank u :)

Terug naar “Huren”