Volgens mij zul je toch echt niet anders kunnen dan eens terug naar belgie te komen, en deze zaak voor het vredegerecht te laten komen. Volgens mij sta je wel redelijk recht in je schoenen, maar op het vredegerecht zal je toch op weinig begrip moeten rekenen als je als uitvlucht gaat gebruiken 'dat je in het buitenland woont'. Iets verhuren vraagt toezicht/onderhoud/..., toch af en toe. Dat is iets dat toch redelijk evident is. Ik persoonlijk vind dan ook verhuren/buitenland wonen niet echt rijmen.
Ik begrijp uw reactie niet goed. Volgens u is een persoon die in het buitenland woont niet gerechtigd om zijn woning te verhuren ?
U zal gemerkt hebben dat ik in de OP vermeldde dat mijn ouders ( door mij schriftelijk) gevolmachtigd zijn om alle herstellingen uit te voeren en alle administratieve rompslomp te behandelen. U zal ook merken uit de OP dat de huurder elke communicatie en/of inspectie van de woning weigert.
Bij ontvangst van het eerste schrijven van het HS dat er zogenaamde vochtproblemen zouden zijn, heb ik binnen 24 uur een email gestuurd naar het HS met het verzoek een afspraak te maken met mijn ouders ( die dus duidelijk gevolmachtigd zijn) teneinde de nodige vaststellingen te doen. Ditzelfde schrijven werd ook per AS naar het HS gestuurd.
Aangezien er na 15 dagen nog steeds geen enkele reactie was hebben mijn ouders een firma gespecialiseerd in vochtbestrijding gecontacteerd welke een datum vastlegde voor 3 dagen nadien.
Aangezien 3 dagen te kort is om een AS te sturen werden zowel beide huurders als het HS hiervan telefonisch op de hoogte gesteld. De bewoner beantwoorde herhaalde oproepen naar haar gsm niet hoewel deze actief was, maar de 2de huurder en het HS konden wel gecontacteerd worden. Er is 2 maal telefonisch contact geweest met het HS betreffende deze afspraak, maar niemand kon zogezegd de bewoner bereiken.
De dag na de vooropgestelde ( doch mislopen) afspraak is de dossierbeheerder op het HS opnieuw telefonisch en per AS op de hoogte gesteld dat de betreffende firma de nodige vaststellingen wou doen en werd gevraagd een datum vast te leggen.
Het HS heeft hierop 9 dagen nadien per AS gereageerd dat ik tot op die datum nog steeds geen herstellingen had uitgevoerd. De verzoeken om contact te nemen met mijn ouders leggen ze flagrant naast zich neer.
Begin februari 2012 wanneer de inspecteur van Wonen-Vlaanderen ter plaatse komt zijn ook mijn ouders en de beheerder van het immo kantoor dat de verhuur afsloot aanwezig. Wanneer deze personen gezamenlijk aanbellen opent de huurder de deur en slaat deze weer onmiddellijk dicht met de kreet dat zij niemand toegang geeft.
Iedereen inclusief de inspecteur WV vertrekken onverrichterzake. Het is echter geweten dat de huurder nadien telefonisch gemaakt heeft met de inspecteur WV en dat deze is terug gekeerd om zijn onderzoek uit te voeren met het bekende resultaat.
Ik hoop dat het u hiermee duidelijk is dat er aan toezicht en/of onderhoud geen enkel gebrek is maar dat de huurder gewoon weigert om herstellingen te laten uit voeren.
Laat ik hier aan toe voegen dat 1 maand na het ingaan van het huurcontract ik een email ontving van de huurder met de melding dat een wastafel kraan in de badkamer stroef werkte en of ik dit kon repareren. Binnen het uur heb ik hierop gereageerd met de vraag wanneer mijn ouders konden langskomen om de reparatie of vervanging van de kraan uit te voeren.Ik kreeg hierop per kerende het antwoord dat zij dat niet wilde aangezien dat diende uitgevoerd door een vakman. Herhaalde verzoeken om een afspraak, als wel alle verdere communicatie tot op heden, bleven onbeantwoord door de huurder.