Nutsleidingen bekijken in de kelder

MeiMei
Topic Starter

Nutsleidingen bekijken in de kelder

#1 , 12 jul 2013 12:24

Beste

Mijn zus verhuurt apartementen en ik zou erin willen intrekken volgend jaar. Meer details zie link: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=48349" onclick="window.open(this.href);return false;

Omdat ik invalide ben, zijn er aanpassingen nodig aan het apartement. Dit kan één jaar duren voordat alles inorde is. Een van de aanpassingen is het installeren van een stoeplift. Daarvoor moet men weten of eronder geen nutsleidingen liggen. De architect zou dan in de kelder moeten gaan kijken. Maar de huurder gaat dat niet willen toelaten... Ook niet voor mijn zus.

In de kelder liggen meters. Ook meters van de mensen die erboven wonen. Echt haar "eigendom" is dat dan toch niet?

Wat is nu de beste oplossing hiervoor? Ik heb die informatie over nutsleidingen echt nodig om mijn dossier inorde te kunnen brengen...

Alvast bedankt voor de tips!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 12 jul 2013 14:58

Als in die kelder alle meters staan, valt dit onder gemeenschappelijke delen van het gebouw. Is er een syndicus in het gebouw?
Wat staat er in de akte?

Stel voor dat de huurder meegaat samen je zus en de architect om zijn vaststellingen te doen en ondertussen kan de huurder zijn meter angstvallig in de gaten houden.

Geen idee wat je architect verkeerd zou kunnen/willen doen met die meters maar kom.

Vandebos

#3 , 12 jul 2013 16:23

Indien huurder blijft weigeren om bezoek toe te laten dat valt in het kader van werkzaamheden aan de gemeenschappelijke delen dien je hem aangetekend in gebreke stellen. In het schrijven geef hem bv 10 kalenderdagen om te bevestigen op welke van drie volgende dagen (neem hier een ruime marge bv drie data in september) u met een expert deze ruimtes kan bezoeken. Deel de huurder mee dat indien u niet binnen de tien dagen na kennisname van dit schrijven van hem bevestiging ontvangt welke datum voor hem/haar past u zich verplicht zal zien dit bezoek tegen dwangsom en schadevergoeding op zijn kosten voor het lokale vredegerecht bij vonnis af te dwingen.

Met vriendelijke groeten uiteraard.

Reclame

MeiMei
Topic Starter

#4 , 12 jul 2013 19:02

Veebee: Neen er zal geen syndicus aanwezig zijn. Dank u voor de tip! Ik ga dat zeker opschrijven want volgende week gaan we er heen...
Vandebos: Dat is goed om te weten dat er zo'n optie bestaat! Bedankt hiervoor! Ik zal hem in het achterhoofd houden.

Zijn er nog tips voor op die dag? Ik zou me graag willen voorbereiden op de situatie.

Terug naar “Huren”