Huur 1 jarig contract verkoper blijft app. Te koop zetten

detech
Topic Starter

Huur 1 jarig contract verkoper blijft app. Te koop zetten

#1 , 06 jul 2013 12:06

Beste,

Ik heb een leuk appartement gevonden om te huren. Het zou een 1 jarig contract zijn wat begint te lopen vanaf september 2013. De verhuurder bewoont momenteel zelf het appartement en probeert reeds gedurende 1 jaar het appartement te verkopen. Omdat hij het niet verkocht krijgt en zijn nieuwe woonst klaar is, wil hij dit nu gaan verhuren maar het moet ook te koop blijven staan.

Nu heb ik enkele vraagjes hierover:

Kan ik overeenkomen en in het huurcontract laten zetten dat men maximaal 1 keer om de 2 weken gedurende 2 uur kan komen bezichtigen ?
Wat als men na 2 maanden huur een nieuwe koper vindt ? Kan men mij dan uit het appartement zetten ? Die nieuwe koper ? Als hij het zelf wil betrekken ?

En een laatste vraag:

Kan ik in het huurcontract ook een clausule laten zetten betreffende voorkooprecht ? Dat als er een verkoper is gevonden , ik als 1 ste recht heb om het appartement te kopen aan dezelfde prijs als de kandidaat koper ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 06 jul 2013 17:35

Contract van korte duur kunnen niet vroegtijdig opgezegd worden
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Vandebos

#3 , 06 jul 2013 18:30

wat betreft bezoeken kan u een dergelijke afspraak proberen te maken het is echter couranter wekelijks twee periodes van drie uur te voorzien. dat is bij een mogelijk geding eveneens de standaardregeling die uit de bus zal komen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jul 2013 23:36

In dit geval kan dat dus zijn een gans jaar tweemaal per week 3 uur.
Of 312 uur ter beschikking blijven ....
Wil zeggen geen enkel WE dat men volledig vrij is.
Minstens één &vond per week dat men thuis moet blijven.

Terug naar “Huren”